Trasig stortå, vad göra?

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Se bif bild på en stortå som jag missade ett trappsteg med i fredags eftermiddag.
Vad göra, fortsätta sitta hemma och tjura, eller åka till sjukhuset.
Känns onödigt att spendera ett par timmar där om man ändå inte gör något åt tår.

Bifogat

• PICT2424.JPG
    PICT2424.JPG
    66.6 KB · Visningar: 1,485
Är den inte bruten gör de inte ett skit. Tappade en 10kg heljärnsvikt på stortån på gymmet för ett par år sedan så nageln lossna. Dom satte bara på ett plåster och skicka hem mig med svansen mellan bena.

Kanske lika bra att åka å kolla upp det. Skulle va lite jobbigt om den nu va bruten å växer ihop på nåt knepigt sätt :död

Det knäpper och knakar i den när man går på den iallafall, jag vek ju upp
stortån rätt ordentligt :huvet Satte i princip bara tån på trappsteget innan
jag applicerade all kroppsvikt på den :död

Eftersom foten är den del av kroppen som har mest ben i hela kroppen, tror det är hela 28 stycken benbitar, så är det nog läge att åka in för säkerhets skull iaf, så att det inte blir nåt knas OM det är nåt brutet.

In till doktorn nu, hoppas du blir o-trasig snart! :pannkyss

Åk till skjukan!

Annars får man ca 90000kr om man skär av stortån lite snyggt (den man har alla balans i)

Hmm, jag talade med sjukhuset nyss, dom vill att jag väntar till imorgon.
Får ta det på tisdag,, då jag måste till Sthlm imorgon.

Djävulens vad ont det gör :näsblod

piece skrev:
2228518 Hmm, jag talade med sjukhuset nyss, dom vill att jag väntar till imorgon.
Får ta det på tisdag,, då jag måste till Sthlm imorgon.

Djävulens vad ont det gör :näsblod

Jag tycker den ser bruten ut :gnissla

I fredags halkade jag illa ner för en slänt och bröt knäet i sidled samt vred underbenet.
Jag haltade mig uppför slänten och på hojen och åkte vidare, haltade omkring på stan en sväng, åkte mera hoj, haltade omkring lite mer.

I lördags morse kunde jag knappt stödja alls på benet men åkte på jobbet ändå, fick låna kryckor av en jobbarkompis men efter en halvtimme tyckte dom andra att jag skulle åka på akuten och kolla det.

Akuten skickade mig på röntgen, tog två bildet och en CT, ner igen på akuten, tappa knäet på blod och fick höra att det var för svullet för att gipsa, så jag skulle få återkomma på måndag för att få gips i sex veckor...

Alltså ägnade jag resten av gårdagen till att köra MC om det nu skulle gå så illa att dom gipsar mig resten av säsongen, men ÅAS så om jag kan köra MC utan besvär nu, varför skulle dom gipsa mig på måndag?

GuW skrev:
2228731 Alltså ägnade jag resten av gårdagen till att köra MC om det nu skulle gå så illa att dom gipsar mig resten av säsongen, men ÅAS så om jag kan köra MC utan besvär nu, varför skulle dom gipsa mig på måndag?
Men har du foten i gips är det väl bara att köra på ?

1, Du behöver ingen stövel på den foten.

2, Låt dom gipsa in ett rör i gipset, så du kan manövrera broms/växelspak med.
(Visst, man kanske inte blir Rossi-smidig, men borde ju funka iallafall.)

:tummenupp

Edit: Såg att det kanske var mer än foten, men principen kanske funkar ändå ? :)

Jag får genomlida måndagen haltandes. Vad gör man inte för högre lön :3freak
Så får läkarna bedömma eländet på tisdag :gnissla

Storpotäten gick omkring i sitt potatisland//
han räkna så att ingen skulle ta av hans potatis//
han räknande potatis och han räknade sin tå//
han trodde att sin tå var också bara en potatis//

Otroligt roligt//
-vaddå?
när Storpotäten miste sin tå
Otroligt roligt//
-vaddå?
när Storpotäten miste sin tå

....ur Vilse i pannkakan anno 1977 eller nå't :tungan

Efter ett läkarbesök och röntgen så konstaderades det att 2 st mindre benbitar
ligger lösa och skrammlar tillsammans ledband som har fått ordentligt med stryk. :näsblod

piece skrev:
2235114 Efter ett läkarbesök och röntgen så konstaderades det att 2 st mindre benbitar
ligger lösa och skrammlar tillsammans ledband som har fått ordentligt med stryk. :näsblod
Vad blir det för restriktioner:
Gips
Vila
eller motion?

Mark skrev:
2235217 Vad blir det för restriktioner:
Gips
Vila
eller motion?

Dom tejpade tån med sport tejp, typ. Allt som inte gör ont får jag göra :tummenupp
Dessvärre är det inte så mycket för stunden :huvet

*/ ?>
Back