Transporthjälp Kemora 19-22 Juli?

Remo

a million miles away
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
GSX-R1000, -03
Tja,
Jag ska till Kemora för 4 bandagar 19-22 juli.

Vi är ett gäng som åker hoj dit, dvs med begränsade möjligheter att ta med saker.

Så jag undrar om ngn annan i stan (eller dess närhet) åker bil till Kemora och kan ta med 1 st alt. 2 st mc-däck åt mig? :tummenupp

Mvh Erik

Jag kommer att åka från Stockholm med en Renault Trafic (liten buss).

Om du kan få hit däcken så kan jag ta med dem åt dig. Du kan nå
mig på 0841012230 (mobil) eller 086547231 (hem).

Mvh,
Ingvar

Stort tack för erbjudandet. :tummenupp

Kontaktar dig bättre lite senare om jag eventuellt får transport till Sthlm.

Mvh Erik

Jag kommer att åka från Stockholm med en Renault Trafic (liten buss).

Om du kan få hit däcken så kan jag ta med dem åt dig. Du kan nå
mig på 0841012230 (mobil) eller 086547231 (hem).

Mvh,
Ingvar

Stort tack för erbjudandet. :tummenupp

Kontaktar dig bättre lite senare om jag eventuellt får transport till Sthlm.

Mvh Erik

Annars burnar du upp däcket, filmar och underhåller oss andra, monterar på nytt innan du åker:tummenupp Svårt om det är framdäcket som är mest slitet dock..:va:D

Annars burnar du upp däcket, filmar och underhåller oss andra, monterar på nytt innan du åker:tummenupp Svårt om det är framdäcket som är mest slitet dock..:va:D

Jepp, så kan man oxå göra. :tummenupp

Dock så börjar jag bli lite less att kränga av halvslitna däck (dvs med många mil kvar) bara för att skaffa helt nya däck till banåkningarna.

De avkrängda halvslitna ger man sedan nästan bort (istället för att återmontera dessa), när de säkert många ggr hade räckt hela banhelgen.

Så nu tänkte jag köra på befintliga däck (så långt de räcker), men samtidigt ha med nya däck i reserv om det skulle behövas.

Om jag nu inte ändrar mig i slutändan och ändå monterar helt nytt överallt... :tungan

Jepp, så kan man oxå göra. :tummenupp

Dock så börjar jag bli lite less att kränga av halvslitna däck (dvs med många mil kvar) bara för att skaffa helt nya däck till banåkningarna.

De avkrängda halvslitna ger man sedan nästan bort (istället för att återmontera dessa), när de säkert många ggr hade räckt hela banhelgen.

Så nu tänkte jag köra på befintliga däck (så långt de räcker), men samtidigt ha med nya däck i reserv om det skulle behövas.

Om jag nu inte ändrar mig i slutändan och ändå monterar helt nytt överallt... :tungan

Släng på de nya däcken direkt, du kör in dem på vägen till Kemora, sliter ut kanterna på banan och sliter ut det sista av mitten på hemvägen! Väl hemma slänger du på de beggade däck igen och så har du däck kvar för några dagar hemma igen :)

Vad du än gör, åk inte hela vägen till Kemora på halvtaskiga sulor som tar sopslut direkt första dagen bara för att snåla! Blir mycket åka av så fräscha däck är ett måste och klart att rekommendera. Jag ska hem och kränga på nya sulor ikväll! Det finns säkert en del reservdäck och även utrustning för krängning på plats. Är ni flera är det väl "lika bäst" och släpa hojjarna och dela på "frakten", mer komfort och piggare till banpassen och definitivt säkrare hemfärd när man är lite trött!

OM det inte löser sig med transporten på något vettigt vis kanske vi kan arrangera något från Västerås. Det börjar bli fullt i bilen och det är inte min bil och inte jag som kör själv så jag kan inte lova något.... Slå en signal fram mot fredag kväll om det fortfarande är panik!

/Mattias 0706283207

Back