Transport av skrotad hoj från Tjeckien

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
För ca en månad sedan så bestämde sig en gubbe i Tjeckien för att parkera sin Skoda Felicia ca 50 meter framför mig på en motortrafikled. Resultatet blev att min hoj är skrot och sedan dess stått parkerad på en verkstad i norra Tjeckien.

Vållande parts (gubbens) försäkringsbolag ger mig kompensation för hojen till dess fulla värde - så långt allt gott.

Hur som helst, i Tjecken är det tydligen så att även om ditt fordon blivit inlöst så äger du och har fortfarande ansvar för vraket.

Alltså har jag nu en skrotad hoj som jag behöver ha hit från Tjeckien.

Någon som vet något bra sätt att lösa detta?

Enklast torde väl vara att hyra en skåpbil, ta med ett par polare o åka på en weekend till Tjeckien? :D

Min spontana tanke är att du ska höra med nått större åkeri som har körningar neråt tjeckien.Dom kan ev. kanske klämma dit en hoj på nån returbil.

Går de inte sälja den till nån för en tia föressten?

Enklast torde väl vara att hyra en skåpbil, ta med ett par polare o åka på en weekend till Tjeckien? :D

Efter att ha spenderat en natt på sjukhus och en på "stadshotellet" i den där hålan så är jag inte ett dugg sugen på det. Men visst...

Efter att ha spenderat en natt på sjukhus och en på "stadshotellet" i den där hålan så är jag inte ett dugg sugen på det. Men visst...

Får ju hämta upp den lite snabbt sen dra vidare till bättre ställen.
Köpa me lite öl på vägen osv :tummenupp

Då kan ni ju passa på att lasta med er lite tjeckisk finöl i skåpbilen också. :tummenupp

Okej, så det som gäller är att försöka hitta något åkeri och därtill en tolk.
Åka upp och ner tar 4 dagar och måste göras på en vardag, det är 4 lediga dagar jag inte har.
Trot eller ej, men har inte heller något större intresse av att köra hem sprit.

Last edited:
Se till så den blir stulen. Om du fortfarande äger den så måste du ju få ersättning vid stöld.

Ställ frågan på Raceforumet om när någon skall ner till Brno och köra (träna) och om de skulle, mot ersättning, kunna hämta upp hojen och ta med den till Svedala!

Mvh!
// Niklas

Detta måste väl antingen hans eller ditt försäkringsbolag lösa åt dig? Det är inget du ska behöva fixa på egen hand....kan man tycka.

Okej, så det som gäller är att försöka hitta något åkeri och därtill en tolk.
Åka upp och ner tar 4 dagar och måste göras på en vardag, det är 4 lediga dagar jag inte har.
Trot eller ej, men har inte heller något större intresse av att köra hem sprit.

Ring ner och säg att ett åkeri kommer och hämtar upp hojen.
Betala chaffören för åkeriet lite cash så är jag säker att han fixarn det mesta åt dig.

Har du fått stålarna från FF?

Vad är det för hoj?, hoppas det löser sig..har kanske en nära Brno som kanske kan förvara den om det kniper eller dylikt(ett stort kanske)...frakta vete fan.

Tack för många bra svar och erbjudanden!

Jag ska se vad mitt försäkringsbolag kan hjälpa mig med och jag har även skickat ett google-översatt mail till verkstaden i Tjeckien för att se om de kan ordna med transport.

Om nån åker till/från Brno så är det ett alternativ, stället (Turnov) ligger på vägen från Brno om man inte kör motorvägen via Prag.

Hojen i fråga är en Triumph Speed Triple.

Och på frågan om inte hojen blir inlöst så är det just det som är problemet/möjligheten. Till skillnad från i Sverige så behåller man vraket själv i Tjeckien.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph