transponder fråga-

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Så nu att RR-killarna har en tråd ( Länk ) om inköp. Kommer det att bli ett måste även inom SM för supermoto att ha egen transponder???

Jag har tjuvkollat igenom reglerna lite för nästa år och då står det inget om det. Och tidigare har vi väl inte heller haft? Jag gissar att det kommer lånas ut som tidigare.

Magoo skrev:
:D :D
Nu var det nog inte riktigt dom transpondrarna han menade... :tummenupp
Nä det förstod jag, men tänk tanken att man kunde fixa en piratmottagare som kan läsa vv trängsel sändare så skulle alla mc åkare som tävlar i motard, enduro, rr eller cross kunna utrusta sig med en transponder helt gratis. :banana Då skulle ju alla satsade skattepengar göra lite nytta.

Olof Eriksson skrev:
Jag har tjuvkollat igenom reglerna lite för nästa år och då står det inget om det. Och tidigare har vi väl inte heller haft? Jag gissar att det kommer lånas ut som tidigare.
Då är det nog bara att avakta och se. Hoppas inte då ekonomin är tight ändå!

Olof Eriksson skrev:

Vi får köpa egna i år. Det finns information om det på SVEMO's hemsida.
Så det är bara att köpa en.

Edit: Så vitt jag vet har det tagits beslut om att vi MÅSTE ha egen transponder i år. Har för mig att vi snackade om det uppe i Kalix på ett förarmöte där Martin Holm också var närvarande. Dock suddades detaljerna om det ut efter min highsider. :död
Tror dock att SVEMO kommer att ta med sig några extra transponders till SM-tävlingarna utifall någon har glömt sin eller någons har gått sönder.

Butler borde väl veta annars.

Last edited:
Jag heter Lasse skrev:
Vi får köpa egna i år. Det finns information om det på SVEMO's hemsida.
Så det är bara att köpa en.
Skillnad på FÅR och MÅSTE iofs....

Det som står om transpondrar under SM på SVEMO gäller ju MX.

Ligg lågt med att köpa transponder.

Jag heter Lasse skrev:
Se mitt tillägg ovan.
Gissa vad jag baserar mitt "köp inte transponder" på ;)

Eftersom det blir en sån salig blandning av olika arrangörer i år så är det i princip omöjligt att kräva att förare/arrangörer ska ha transpondrar eftersom det blir olika system överallt.

Supermoto skrev:
Gissa vad jag baserar mitt "köp inte transponder" på ;)

Eftersom det blir en sån salig blandning av olika arrangörer i år så är det i princip omöjligt att kräva att förare/arrangörer ska ha transpondrar eftersom det blir olika system överallt.

Ok.
Låter logiskt.
Kolla gärna med Peter när det blir något beslut i frågan.

Off topic: Ska ni gasa på isen i helgen? Med lite tur får jag grejor från Rinaldi i tid så att jag får ihop skrotet till helgen.

Jag heter Lasse skrev:
Ok.
Låter logiskt.
Kolla gärna med Peter när det blir något beslut i frågan.

Off topic: Ska ni gasa på isen i helgen? Med lite tur får jag grejor från Rinaldi i tid så att jag får ihop skrotet till helgen.
Sure!
Kollar allt som oftast ;)

Alltid gasa!! Fast inte för mig som inte fått in feta tumme ur mitt tydligen jävligt trånga arsel och fixat mina hjul. Men lik förbannat är jag där nästan jämt ändå. Kolla skojonhoj! Blir _nog_ Kärsta
Nu i helgen är iofs jag borta på partaj....

Schvidja skrev:
Nä det förstod jag, men tänk tanken att man kunde fixa en piratmottagare som kan läsa vv trängsel sändare så skulle alla mc åkare som tävlar i motard, enduro, rr eller cross kunna utrusta sig med en transponder helt gratis. :banana Då skulle ju alla satsade skattepengar göra lite nytta.

Hahaha... :D

Underbar tanke... :tummenupp
O förhoppningsvis så kommer det o finnas en hel massa transpondrar till övers när försöket är nedröstat, o då kan dom ju skänka dom till RR, supermoto o dom som kan tänkas behöva... :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman