Trajjumpf

Viffer skrev:
Vad är det för skillnad på Triumph modellerna:
* T595
* T595 SP
* 955i

97-98 heter dom 595
99-01 heter 955 men är samma hoj som innan (någon gång, -00 tror jag, uppdateras bland annat insprutningen)
02 stor uppdatering. byter nästan allt (utom ram, typ)
03 tillbaks till enkel sving, annars samma
04 byter toppkåpa

-97 - halva -98 heter alla T595 SP, inga heter T595 enbart. Fråga mig inte varför.
Andra halvan av -98 byter de namn till 955i.
-02 kommer NS-modellen.

Har läst att det kan va en massa problem med motorerna på T595 -98, det är en sån jag har kikat på.
Ska jag chansa å byta bort min zx9???

Måste haft körkort i 5 år för att trajaförsäkra?

Last edited:
T595 har 899 cc motor,och inte 955 som de andra.

Samt att Triumph alltid har problem med sina "högeffektsmaskiner". De håller lixom inte.

Ska du köpa daytona så köp nyare än -00,de äldre har gammla motorn,01 uppdaterades 955an med bla nytt block.

Lg skrev:
T595 har 899 cc motor,och inte 955 som de andra.

Samt att Triumph alltid har problem med sina "högeffektsmaskiner". De håller lixom inte.

Ska du köpa daytona så köp nyare än -00,de äldre har gammla motorn,01 uppdaterades 955an med bla nytt block.
Fel, det finns bara 955 kubik i dytona från -97 och framåt.
Före det var det 1200 kubik.

Sweedo skrev:
Fel, det finns bara 955 kubik i dytona från -97 och framåt.
Före det var det 1200 kubik.

Det finns 1200 tillverkade även 97 därefter gav man ut en 100 serie som är svarta med guld text och en liten guld plakett med nr 1 -100 (samlarobjekt =svindyra)

:tummenupp

Viffer skrev:
Har läst att det kan va en massa problem med motorerna på T595 -98, det är en sån jag har kikat på.
Ska jag chansa å byta bort min zx9???

Måste haft körkort i 5 år för att trajaförsäkra?

Triumph har haft väldiga problem med sina tidiga motorer.
Bl.a. rasade motorn på min -98 efter 3.000 mil! http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=17675
De förbättrade ständigt motorerna och nya motorn som kom med NS-modellen skall tydigen vara "ok". Fan vet när det gäller Triumph.
Köper du hojen se till att du har en skaplig skvätt pengar att laga hojen för :huvet

Triumph-försäkringen gäller inte för Daytonorna...

Last edited:
Sweedo skrev:
Triumph har haft väldiga problem med sina tidiga motorer.
Bl.a. rasade motorn på min -98 efter 3.000 mil! http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=17675
De förbättrade ständigt motorerna och nya motorn som kom med NS-modellen skall tydigen vara "ok". Fan vet när det gäller Triumph.
Köper du hojen se till att du har en skaplig skvätt pengar att laga hojen för :huvet

Triumph-försäkringen gäller inte för Daytonorna...

Hmmm,
Eftersom jag är spekulant på en 97:a så hörde jag med en bekant som har en 98 och har gått snart 4000 utan problem, den har definitivt levt hårt och han sa att "snålvargar" som kör med skitolja och universalfilter till honda m.m får räkna med att leva på gränsen. Han är lite engelsk fanatiker men han kanske har en poäng, vad vet jag. Jag tycker att dom är läckra iaf.

NFS skrev:
... men han kanske har en poäng, vad vet jag. Jag tycker att dom är läckra iaf.
Ja, visst har de en egen stil å börjar bli lite ovanliga.
Jag har kvar min å lär behålla den ett tag.
Har ju ett Black Widow system å Öhlinare bak.

Last edited:
NFS skrev:
Hmmm,
Eftersom jag är spekulant på en 97:a så hörde jag med en bekant som har en 98 och har gått snart 4000 utan problem, den har definitivt levt hårt och han sa att "snålvargar" som kör med skitolja och universalfilter till honda m.m får räkna med att leva på gränsen. Han är lite engelsk fanatiker men han kanske har en poäng, vad vet jag. Jag tycker att dom är läckra iaf.
Dom är ju super coola, kolla bara på denna

Bifogat

• Daytona.jpg
    Daytona.jpg
    69.4 KB · Visningar: 55
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...