Tragiskt på Bara Rock på söder...

• Thread starter Thread starter manneman
  • Start date Start date

manneman

Guest
Jo jag vet att rubriken låter lite makaber men det slås säkert upp på nyheterna idag med alla möjliga läten om jag vet inte vad.

Hur det än var så är jag tyvärr ganska tiltad när sådana här saker händer för er få som känner mig i Hbg och Ume.

Hur det än var så vart jag, Palle, Magnus och Ante på puben -Bara Rock- på Mäster Palms plats på söder. Stället var hyrt av ett gäng 60 taggare som i sin tur hade hyrt in ett band som lirade blandat dansvärd amerikansk musik och lagom till att de hade spelat sista låten ramlade bandets elpianist ihop. Någon sade att han hade fått ett epilepsianfall och jag själv tog det för att det var så när jag som stod 4 meter därifrån såg att han skakade i hela kroppen.

Vi var fulla hela gänget, punkt. Och eftersom vi sänkte musiken i lokalen, (Vi i egenskap av jag & Palle som känner personalen mer än väl) då vi kände att hela situationen behövdes lugnas ner då det från att elpianisten i bandet segnat ner gått från att skaka till att nu få HLR av en som sa att han var läkare så började jag och Sven som är ordningsvakt sakta be folk att bege sig ut och fortsätta kvällen annorstädes. Folket tömde -Bara Rock- i hyfsad takt och min polare Palle styrde upp ambulanserna (2 st) då de kom och ambulanspersonalen fortsatte med HLR samt satte igång med defibrillator.

Nu vet jag inte hur det gick men enligt vad jag bedömde redan innan ambulanserna kom så var personen som var en man i 50 års åldern tyvärr avliden.

HD & tabloidgänget skriver nog om detta idag men jag som känner personalen är i min värld mest brydd om dem då jag & Palle känner dem personligen och såg på dem hur hårt de tog det.

Mannen som for illa var förmodligen utom räddning, men som sagt är det min egen bedömning.

Manne

EDIT: Fick reda på idag vad jag redan visste, mannen hade ställt tofflorna.

Last edited:
Ush.. Så snabbt ens liv kan förändras, tråkigt att få bevittna något sådant här men ännu mer tragiskt till personen i frågans familj och anhöriga. Lev för dagen och försök alltid göra det bästa utav den.

vif

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...