Trafikskola Stockholmsområdet?

Ralph

Stuntk*k
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Ingen än så länge...
Vilka trafikskolor i sthlms-omr. rekommenderar ni? (Mc-Intensivkurs).
Några man ska undvika?

Ralph skrev:

Kan bara tala för mig själv, tog kortet i somras på 2 veckor hos Lötsjötrafikskola i jakobsberg, övningskörde INGET privat! Fördelen som jag såg det var att man övade i samma övningsområden som uppkörningen var i och på samma bana som vv har sin uppkörning. Jävligt trevlig personal.

Ralph skrev:
Några man ska undvika?

jag körde hos körkortsproffsen vid gullmarsplan.. funkade för mig.. Hyffsade priser och framförallt lägligt lokaliserade eftersom de låg nära både hem och jobb...

Närhet är en ganska viktig faktor i mina ögon!

Jag körde hos Grönlunds när jag tog A1, men tycker inte riktigt om deras attityd. Det känns som om man endast är en påse pengar de kan plocka ur, inte en trafikskoleelev. Har en lektion hos Lötsjö nu på torsdag, så jag hoppas på det bästa, eftersom man hört så mycket bra om dem.

josman skrev:
Kan bara tala för mig själv, tog kortet i somras på 2 veckor hos Lötsjötrafikskola i jakobsberg, övningskörde INGET privat! Fördelen som jag såg det var att man övade i samma övningsområden som uppkörningen var i och på samma bana som vv har sin uppkörning. Jävligt trevlig personal.

Kan också lägga mina varma ord om Lötsjö. Kanon personal där :tummenupp Men det som styr är väl lite var man bor också....

//Nobody

Jarla trafikskola vid Solvalla/Bromma körde jag på.
Har aldrig haft varken moppe eller 125 och klarade både teori och uppkörning på första försöket. Särskilt dyrt blev det inte heller.

Duktiga lärare, bra priser och egen körgård.
http://www.jarlatrafik.se/mc/index.htm

De köpte nya hojar förra året, så det är inga rassliga maskiner heller.. :tummenupp

josman skrev:

Körde också på Lötsjö förra sommaren. Körde 6-8 lektioner fördelade på 4 veckor. Funkade kanon! Hade dock gjort teorin innan jag började i körskola för att kapa kostnaden litegrann.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!