Trött på dyr bensin?

Bodin

Kakmonstret é med MIG!!
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
GiXXer -02
Antar att det är fler än jag som e trött på ständigt stigande bensinpriser...allra helst om man e körglad å pröjsar över 2 laxar/mån på bara soppa /c:

Vid dagens riktpris på 11,57:-/lit (jet) så betalar man in 7,27 kr, för varje liter direkt in i statstjänstemännens kassa :fakta
På 60 liter som motsvarar en nåt av nåt normal bensintank på bil får dem 436 spänn...till en fin utemiddag tillsammans med nån annan statstjänsteman eller partimedlem *hmm* :fyllisar

Jag bryr mig föga om dem stackars bensinbolagen som ryter och åmar sig över priskrig på bensin, som skadar deras bransch...lönsamheten sjunker och mackarna går inte runt på bensinförsäljning... STACKARS DEM DÅ!!
Dem som är starkast och kan gå till attack mot staten och dem höga skatterna, plus momsen är just bensinbolagen...vad gör en sketen protestlista om "sänk bensin priset nu!" som om den nu mot förmodan skulle komma ända in till Rosenbad, säkerligen hamnar i dokumentförstöraren lika snabbt som man säger "full tank"
Näe, om det är nån som kan sätta sig emot dem höga skatterna är det bensinbolagen om dem går ihop sig.
Man får väl om inte annat klara sig med automatstationer i framtiden...några bildelar förekommer ju knappt längre, mest mat och hushållsprodukter.
Ska man ha en vanlig p-ljus lampa kan man få åka till både 2 & 3 mackar innan man hittar nån :galen
Bättre dem börjar sälja bildelar i mataffärer då..fast det gör dem ju nästintill redan på coop :va

Idag är det tom värt att köra extra lång sväng, bara för att tanka...så det gynnar ju inte miljön så värst heller, förutom till det negativa.
Men onödig körning är juh oxå rolig körning :)

Nu ikväll tog jag en sväng till Alingsås (..info för dem däruppe, 5 mil)...tanken var i stort sätt tom på bilen, och tankade där för 8,80:-/litern (Jo, det var kö vid pumpen)
Priset hörde jag om av en arbetskamrat, och jag tjänade lite drygt 150:- på den tankningen, minus bensin dit, men man fick en promenad med trevligt sällskap samt kaffe å glass och se den lilla stan oxå (c:

Ett tips för er andra som tycker det blivit alldeless för exklusiva droppar i tanken...
Gå in på www.bensinbolaget.se
Där hittar ni billigaste priserna i ditt län!

//slut på dyra droppar :banana

Det är för mig obegripligt hur bensinen kan skilja 1 kr i pris mellan Kungälv och Göteborg. Det lär ju vara "samma" bensin på båda ställena.

ibland är det bra att bo i alingsås! vi har priskrig här, 8.80/liter, kom förbi och tanka bara :banana

här i halmstad verkar det vara priskrig, då det är billigt på flera ställen! 10:35 på macken 100m från mig. bättre än 12kr iaf....

Edit: ok inte så billigt som snubben ovanför :/

morecore skrev:
här i halmstad verkar det vara priskrig, då det är billigt på flera ställen! 10:35 på macken 100m från mig. bättre än 12kr iaf....

Edit: ok inte så billigt som snubben ovanför :/

Fast vi ligger ca. 0,50:- över dom flesta andra under resten av året så det känns som en föga tröst att det tillfälligt är billigare nu :död

Just att så mycket går i skatt känns ju föj***igt. Speciellt när man sen får åka på lapptäcken till vägar.

Men i sammanhanget känns det gott att kunna tanka hojen för 9.80 och inte 12 kr i alla fall... :banana

Men kan nån vänlig själ förklara hur macken i Alingsås kan sälja sin bensin för 8.80 kr/litern när Jet häruppe tar 11:20 kr/litern. Priskrig ja jag förstår det, men hur fasen kan dom ändå sänka så mycket. Dom måste ju sälja sin soppa för förlustpengar om dom sänker till 8.80 kr/litern :va Lr har ni lägre skatt i Alingsås :7peta :hihi

ää jag gör som många andra tittar på priset blir lite putt rycker på axlarna å tankar fullt, betalar å ser glad ut. känns lönlöst att gå å bli förbannad för det går inte att ändra på.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka