Trög koppling

Ella

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
SV 650S
Jag har fått låna en gammal hoj från 80-talet vilket är toppen nu när jag inte har någon egen! Problemet är att jag inte kan köra den! Kopplingen är så trög att jag måste pressa med båda händerna för att få den att röra sig över huvudtaget. Nu är det ju så att jag är tjej - har små händer och korta fingrar - vilket gör att jag når kopplingshandtaget med fingertopparna. Det går inte att justera in handtaget för utrymmet behövs för att kopplingen ska koppla ur. Jag har smörjt vajern men det blev ingen större skillnad... Vad gör jag?!

Hur är kopplingen i övrigt,rycker den och är lite av/på så kan det vara varjern som är dålig.

Annars smörj och kolla så att allt glider som det skall ,kolla också så att varjen inte ligger i någon konstig vinkel någonstans.

Sen går det väl att värma handtaget lite och böja in det till en mer passande vinkel.

Långa farbron skrev:
Hur är kopplingen i övrigt,rycker den och är lite av/på så kan det vara varjern som är dålig.

Annars smörj och kolla så att allt glider som det skall ,kolla också så att varjen inte ligger i någon konstig vinkel någonstans.

Sen går det väl att värma handtaget lite och böja in det till en mer passande vinkel.

Tack även för dessa tips!

Jag har kollat vajern och den glider som den ska och ligger helt rätt. Handtagen kan tyvärr inte böjas in mer för då kopplar den inte ur ordentligt... Funderar om det är så att man kan hitta kopplingsfjädrar som inte är fullt lika hårda...
/Ella

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back