Trådlös HDMI

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag vill koppla in min platt-tv till den stationära, helst via trådlöst för att slippa dra en tio meters HDMI-kabel tvärs över vardagsrummet. Dessutom måste jag ha en HDMI split eftersom bägge HDMI-utgångarna på grafikkortet är upptagna av två datorskärmar. En skärm till som ska kopplas in blir då omöjligt och därför har jag letat och hittat denna trådlösa HDMI split med två uttag i sändardelen som möjliggör inkopplingen av min önskade set-up.

Min fråga är om någon här inne har erfarenheter av trådlös HDMI, och i så fall vad har ni för erfarenheter? Gärna av en trådlös HDMI split.

Kul att jag hittade bilden på Kjell, när jag var där inne och frågade för några veckor sen så sa killen bakom disken "nej, sånt där finns inte".

tradlos-hdmi

Är det inte enklare att använda dig av nån typ av media spelare? går ju att spela filerna direkt från en laptop om du använder nån enkel server på datorn typ twonky. Har du en smart - tv så ska den klara att plocka filmen direkt från datorn med twonky och liknande, funkar på min samsung iallafall :tummenupp

Jag är väl inte jätteinsatt i just mediastreaming, men jag skulle bli ENORMT förvånad om någon använde trådlös HD-överföring via HDMI-transmitter och faktiskt fick det att fungera klockrent. Det känns verkligen som en sån sak man kan plöja ner hur mycket pengar som helst på och som ändå aldrig fungerar tillfredställande.

Den säger sej ju klara av att trådlöst skicka HD upplöst video så köp och prova.

Funkar det inte så lämna tillbaka och hävda att produkten lovar för mycket.

Tycker dock det är mycket "upp till" i texten så nog fan kan butiken slingra sej.

Den säger sej ju klara av att trådlöst skicka HD upplöst video så köp och prova.

Funkar det inte så lämna tillbaka och hävda att produkten lovar för mycket.

Tycker dock det är mycket "upp till" i texten så nog fan kan butiken slingra sej.

Kjell har alltid haft en väldigt generös returrätt. Vad jag hört från en fd anställd så tog de tillbaks prylen så fort kunden inte var nöjd även om originalförpackning var betydligt mer än bruten.

Är det inte enklare att använda dig av nån typ av media spelare? går ju att spela filerna direkt från en laptop om du använder nån enkel server på datorn typ twonky. Har du en smart - tv så ska den klara att plocka filmen direkt från datorn med twonky och liknande, funkar på min samsung iallafall :tummenupp

Mediaspelare har jag i tv:n som jag använder med extern HDD för filmvisning. Jag vill att tv:n ska vara en extra datorskärm som jag kan använda istället för att sitta framför datorn.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...