Trådlös överföring till skrivaren?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ska bygga om mitt datorbord och kommer inte att ha plats för min sunkbläckstråleskrivare som används max någon gång i veckan. Funderar på att ställa bort den och koppla in den vid användning. Detta funkar ju alldeles utmärkt för mig, men representanten från det kvinnliga släktet i hushållet går nog inte med på denna slölösning (jag har inte ens vågat fråga). Så, finns det någon form av bluetoothlverföringsgrej (eller annan trådlös billig överföringsmetod) man kan använda till skrivaren och ha den i exvis en garderob eller något sådant?

Skrivaren är en medelgammal HP 5550-series.

Känns som att antingen har man inbyggd blåtand i skrivaren eller så har man inte. Tror inte det går att "bygga in" i efterhand. Till datorn kan man ju köpa en dongle exempelvis, men frågan är om det finns någon USB-port eller liknande på skrivaren?

Köp ny skrivare med inbyggd blåtand? Skrivare är inte dyra idag. Det är väl snarare bläcket tillverkarna suger ut dig på..

du har inte en dator till som används i huset?
isåfall är det ju inga problem, så gör jag, skiver ut genom en av de andra datorerna i nätvärket.

Som föregående sa, finns det printerservrar som klarar både USB och parallell-skrivare. De vanligaste är till för nätverksinkoppling, via kabel, men finns även i trädlösa utföranden.

Blåtand finns nog också, fast jag skulle nog rekommendera en nätverkslösning. Tänk dock på att inte alla skrivare klarar av en printerserver, det vet jag av egen erfarenhet. Tyvärr råkar det också vara HP som strular mest, som då kräver en printerserver från HP för att fungera (det har nånting att göra med skrivarminne, skrivarkö etc, har inte grottat så mycket i det)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT