Trådlös överföring av TV-signal?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Min lägenhet är underligt byggd. TV-uttaget sitter i fel ände av lägenheten mot det enda vettiga stället där TV'n kan stå. Nu har jag en sladdjävel som ligger rakt över rummet i brist på annan lösning.

Finns det något smidigt sätt att trådlöst överföra en TV-signal?

Det enda jag känner till är ju tex en trådlös överföring av en bildsignal, vilket innebär att du har boxen står vid tv-uttaget och skickar bild och ljud via en sån här.
Hade det funnits trådlös överföring av själva antennsignalen så hade jag varit tacksam då jag nyligen har stått på en trång vind och dragit antennkabel :mad:

Du menar en sån
i571437445s.jpeg
här?:D
I glesbyggd samt u-länder har detta fungerat i decennier. HELT TRÅDLÖST, nästan!:rolleyes:

Om det rör sig om Boxer så fungerar ju faktiskt Miks lösning bra, fast då i lite mindre utförande som kallas inomhus-antenn :D

Min lägenhet är underligt byggd. TV-uttaget sitter i fel ände av lägenheten mot det enda vettiga stället där TV'n kan stå. Nu har jag en sladdjävel som ligger rakt över rummet i brist på annan lösning.

Finns det något smidigt sätt att trådlöst överföra en TV-signal?

http://www.netonnet.se/index.asp?sid=1003410

Själv köpte jag en HQ Vid-Trans70 igår. Anledning till det något dyrare valet är att den hade inbyggd tv-tuner och komposit ut (Skickar in signalen till en lcdmonitor)

AV-sändare finns det en uppsjö av men att sända HF-signalen direkt från antennuttaget har jag bara sett att ovanstående kan.

Den lösningen skulle inte funka alls eftersom lägenheten ser ut som den gör.

http://www.netonnet.se/index.asp?sid=1003410

Själv köpte jag en HQ Vid-Trans70 igår. Anledning till det något dyrare valet är att den hade inbyggd tv-tuner och komposit ut (Skickar in signalen till en lcdmonitor)

Jag vill ju bara ha en "sladd av radio" från kabeltvuttaget i väggen till TV'n. Det verkar den där väl klara av? :)

Jag vill ju bara ha en "sladd av radio" från kabeltvuttaget i väggen till TV'n. Det verkar den där väl klara av? :)

Beror lite på om du har analog signal från uttaget i väggen, då funkar den. Om du köper en sån så tänk på att du måste du byta kanal med fjärren som följer med överföringsboxarna, du kan alltså inte byta kanal som vanligt med din tv-fjärr.. Kolla också så att du har scart eller komposit in på din tv (högst osannolikt att du inte har det =)

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla