Tråden för oss som inte kan sova

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Varför är du själv uppe mitt i natten och inte kan sova?

Själv har jag vaknat av mardrömmar om när min förra hund blev ihjälbiten förra våren. Försöker skingra tankarna men obehagskänslan ligger kvar och hjärnan går på fulla cylindrar så jag är inte ens trött. Hann sova ca 1,5 timme :S

Alla verkar sova och det finns inget kul på TV. Mina 2 hundar som jag har nu sover sött, den lilla trodde att det var morgon ett tag så jag släppte ut henne så hon fick kissa, hon blev helt tokig av snön och sprang omkring och hoppade och studsade men nu sover hon också i lugn och ro. Den stora andas djup och smaskar till emellanåt. Hon drömmer nog om mat :)

Kanske får jag lite ro av att skriva av mig här ...

har separerat
tankarna mal i hövvet.
har hänt så jävla mycket dom 3 sista månaderna.
jag hann iallafall sova 3 timmar.
har sovit skit dåligt sista 2 veckorna.

Last edited:
Jag jobbar natt. Ibland när det har varit mycket på jobbet kan det vara svårt att sova när man kommer hem.
Man får hitta olika trix för att kunna sova, stress är en dålig sak för kroppen som fuckar upp sömnen totalt.

Jag har fått insomningstabletter som jag ska använda vid behov, har väl dock bara tagit 2 st sådana under året då jag inte gillar tabletter, men de funkar.
Det bästa är ändå att hitta bättre sätt för att kunna sova. En tjej bredvid brukar lösa en hel del =)

Vart var den här tråden i onsdags när inte jag kunde sova?

Vet du vad du har TS?

Taskig tajjming...

Jag är för bra på att sova istället... vilket leder till att jag aldrig kan sova när jag egentligen behöver det.. (t ex kvällar).. Sover på bussen till och från jobbet.. kan ändå gå och lägga mig och sova 20 min i vilrummet på jobbet på lunchen.. sen sover jag en stund när jag kommer hem från jobbet.. Idag Lördag vaknade jag kl 8:30.. gick sen och la mig vid 13-tiden, och vaknade 14.. vid alla dessa tillfällen slocknar jag på 30 sekunder..

När jag sen ska försöka somna vid kl 23 så är det kört, somnar vid 01 oavsett hur trött jag är.. Så jag försover mig iaf 3 dagar av 5 när jag ska jobba. (tur att man har flextid).

De enda tillfällena som jag har egentligen "sömnproblem" är kvällen inför bandagar.. då ligger jag alltid i de där ruttna stugorna eller hotellrummen och stirrar i taket.. alltid sovit max 4 timmar inför en bandag.. (därför måste jag alltid boka minst 2 dagar då jag alltid är helt utbränd och kör som en kratta den första)

Sova en hel natt är inget jag gjort på minst 5 år.

Testa att inte ta alla dom där powernapen ist så lär du somna på 30 sek kl 23. ;)

Jag är för bra på att sova istället... vilket leder till att jag aldrig kan sova när jag egentligen behöver det.. (t ex kvällar).. Sover på bussen till och från jobbet.. kan ändå gå och lägga mig och sova 20 min i vilrummet på jobbet på lunchen.. sen sover jag en stund när jag kommer hem från jobbet.. Idag Lördag vaknade jag kl 8:30.. gick sen och la mig vid 13-tiden, och vaknade 14.. vid alla dessa tillfällen slocknar jag på 30 sekunder..

När jag sen ska försöka somna vid kl 23 så är det kört, somnar vid 01 oavsett hur trött jag är.. Så jag försover mig iaf 3 dagar av 5 när jag ska jobba. (tur att man har flextid).

De enda tillfällena som jag har egentligen "sömnproblem" är kvällen inför bandagar.. då ligger jag alltid i de där ruttna stugorna eller hotellrummen och stirrar i taket.. alltid sovit max 4 timmar inför en bandag.. (därför måste jag alltid boka minst 2 dagar då jag alltid är helt utbränd och kör som en kratta den första)

Men utan dem kommer jag ju vara astrött istället?
Eller kommer du och håller mig vaken sötis? :kär

Men det är väl det som är meningen? Att du ska vara astrött kl 23. :) Njä, det kan jag inte lova. :D

Känner igen det där, är gift med en trött gubbe. Sover så ofta och så mycket han bara kan. För att sen klaga på att han inte får sova på nätterna. Jag har under alla år påpekat problemet men icke, svårt att lära gamla hundar att sitta.

Hur jag gör själv? Jag kör avslappningsövningar, några djupa andetag och tänker positiva tankar så somnar jag inom 20 min, max 30 min. Ibland somnar jag direkt jag lagt mig, det är lite olika beroende på hur pass stressad dagen varit. Häromnatten sov jag ljuvligt gott tydligen, jag hade visst snarkat högt och ljudligt för ovanlighetens skull (är annars tyst av mig). Han försökte väcka mig men jag tystnade bara ett par sekunder för att sen fortsätta dra mina Redwood-stockar. ;)

Sova en hel natt är inget jag gjort på minst 5 år.

Jag är uppe i 6,5 år nu. 4 veckors semester räcker inte ens för att ställa om dygnet helt längre.

Inatt gick jag och la mej vid 3 tiden. Vaknade vid 8. Vred mej fram tills julkalendern började. Tittade på den. Gick och la mej. Sov till 12.

Nu trött som fasen igen.

Det märks att solen har försvunnit.

Jag tror du slog huvudet på spiken där, Gubbe var det. :D :D

Känner igen det där, är gift med en trött gubbe. Sover så ofta och så mycket han bara kan. För att sen klaga på att han inte får sova på nätterna. Jag har under alla år påpekat problemet men icke, svårt att lära gamla hundar att sitta.

Hur jag gör själv? Jag kör avslappningsövningar, några djupa andetag och tänker positiva tankar så somnar jag inom 20 min, max 30 min. Ibland somnar jag direkt jag lagt mig, det är lite olika beroende på hur pass stressad dagen varit. Häromnatten sov jag ljuvligt gott tydligen, jag hade visst snarkat högt och ljudligt för ovanlighetens skull (är annars tyst av mig). Han försökte väcka mig men jag tystnade bara ett par sekunder för att sen fortsätta dra mina Redwood-stockar. ;)

Jag är uppe i 6,5 år nu. 4 veckors semester räcker inte ens för att ställa om dygnet helt längre.

Inatt gick jag och la mej vid 3 tiden. Vaknade vid 8. Vred mej fram tills julkalendern började. Tittade på den. Gick och la mej. Sov till 12.

Nu trött som fasen igen.

Det märks att solen har försvunnit.

Har ju 7 år inom yrket själv, men jag försöker inbilla mig att jag faktiskt hade de lite normalt tidigare, men faktum är väl att det varit såhär i närmare 7 år minst :D
La mig också vid 3 inatt, de gick fan inte somna.

Har ju 7 år inom yrket själv, men jag försöker inbilla mig att jag faktiskt hade de lite normalt tidigare, men faktum är väl att det varit såhär i närmare 7 år minst :D
La mig också vid 3 inatt, de gick fan inte somna.

Ja jag minns det inte som bättre förr. Kunde kanske pressa mej själv att vara vaken längre men sov lika illa på nätterna för det.
Jag somnade faktiskt rätt bra när jag la mej men det kan bero på dom ölen jag sänkte tidigare på kvällen :P

Finns ju redan en nattråd ju :)
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?213740-Tr%E5den-f%F6r-de-nattaktiva!

Men jo, jag har också ofta svårt att sova... Framförallt har jag svårt att somna om om jag vaknar mitt i natten, kan ligga ända till morgonen och inte kunna somna om... Så jävla drygt så det finns inte, men läkarna hittar inga fel på mig så jag får vackert dras med att ligga sömnlös...

Kan ni inte sova kan ni ju alltid lyssna på novemberkåsan.
Jag lyssnar på shoutcast på mobilen.

Jag borde sova nu, har varit vaken sen halv sju imorse men som vanligt så lyser John Blund med sin frånvaro.
Och tjejen är bortrest så jag får gå upp och ta ungarna imorgon bitti. Dock brukar de sova till 9 när jag har dem men lillskiten slocknade runt sju ikväll så sovmorgon längre än till 8 är nog bara drömmar.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP