Träningsförslag!

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Hej!

Söker en ny fritidsaktivitet/träning. Då min nuvarande inte längre fungerar för mig.

Har hållt på och tränat Kickboxning i snart 10 år. Men måste tyvärr sluta med det pga en luxerande axel. :gråta

Därför ber jag nu om hjälp på förslag till ny träning.
Gymm, simma och springa vet jag redan. Men går tyvärr helbort som en kontunuerligt träningsform då den är för ensidig.

Men skriv allt möjligt ni kan komma på. För själv e jag så ledsen o besviken att jag inte kommer på ett dug.:huvet

Tommy

Då är det väl bara olika typer av sporter som jag tänker på då....typ korplag i fotboll, bandy etc...Annars tar du med polare o kör squash "stavning", badminton, pingis..

Nu vet jag inte vilken axel du har problem med men om det funkar för dig så är Badminton en underskattad sport. Näst spinning är det den sport som ger mest/min. Oerhört konditionskrävande, men det förutsatt att man har en hyfsat jämnbördig motståndare.

Tack. E högerhänt o den funkar... måste bara hitta en träningspartner oxå isf. :gnissla

Nu vet jag inte vilken axel du har problem med men om det funkar för dig så är Badminton en underskattad sport. Näst spinning är det den sport som ger mest/min. Oerhört konditionskrävande, men det förutsatt att man har en hyfsat jämnbördig motståndare.

Det är ju de att den ska va oberoende av nån annan.

Bouldering kan man träna själv och om inte annat träffar man alltid andra som är där och som man kan få hjälp av när det verkligen behövs.

Ger smidighet och mycket styrka samt teknik som man har glädje av om man vill klättra traditionell sportklättring.

Man kan göra det inne:
20080209_bouldering2639.jpg

Och man kan göra det ute... (ute har man dock mer glädje av en kompis)
Bouldering11.jpg

P.S Vad innebär luxerande?

Lägga pussel? Samla frimärken? Armhävningar med andra armen? träna på Ölspelet? :D

Att den hoppar urled hela tiden. Kan va så att jag stava fel. Har opererat den precis, men de håller inte. E för klent byggd :gnissla

Taekwondo? Dom sparkar ju bara. :D

Testa andra varianter kanske boxning? Borde gå att hitta nåt som funkar för din axel. För övrigt så finns det dom som tränar kampsport fast dom saknar hela armen eller sitter i rullstol så om du verkligen vill och snackar med din tränare så kan du nog anpassa dig.

http://www.youtube.com/watch?v=T8FgWpryBUg
http://www.youtube.com/watch?v=f-8Yqwq_bHU
http://www.youtube.com/watch?v=BuKBK-SoxwQ

Last edited:
squash, ännu högre tempo än i badminton, dock samma sak här du behöver en partner vilket förvisso är en bra grej ibland, så man kommer iväg de dagarna det känns lite motigt.

Grym koordination och konditionsträning iaf. Kul som fan är det oxo ! :tummenupp

squash, ännu högre tempo än i badminton,

Det beror väl på vilka som spelar. Såg nån undersökning där badminton var den racketsport där man rörde sig mest per spelad timme (dvs var minst stillastående). Squash kom tvåa. Tennis, hmm, inte så mycket rörelse :)

Vill man inte springa, styrketräna eller gymma så blir utbudet lite dåligt. Det är ju typiska ensamsporter. Kajak, men med trasig axel är det lite dåligt.

Det beror väl på vilka som spelar. Såg nån undersökning där badminton var den racketsport där man rörde sig mest per spelad timme (dvs var minst stillastående). Squash kom tvåa. Tennis, hmm, inte så mycket rörelse :)

Vill man inte springa, styrketräna eller gymma så blir utbudet lite dåligt. Det är ju typiska ensamsporter. Kajak, men med trasig axel är det lite dåligt.

squash är tuffare :tungan :tummenupp

Fallskärmshoppning. Fan vad jag hatar att packa skärm. Du kan få packa åt mig, då behöver du inte ens hoppa.

Seriöst: Mountainbike? Skidor på vintern och rullskidor/inlines på sommaren?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT