Träning Lms 3/7

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
sista träningen innan SM i linköping, på tisdag den 3:e kl 17-20 kör vi...:yoparty

för många ett ypperligt tillfälle å testa olika DREVNINGAR....!!! vet att många kommer behöva det till SM...:rolleyes:

samma väder som sist är oxå beställt å det vore väl fan om det inte han komma tills dess....

OCH efter träningen är det ett möte inför SM som ni är välkommna på för att komma med både förslag å övriga åsikter inför tävlingen....

(Kopierat inlägg från Lennartssons Race Way tråden.)

Jag tror att halva SM eliten ska dit om det inte regnar.
Biffen ska dit med sin nytrimmade aprilla i alla fall.

Ska bli sjukt intressant att se hur den hojen går. För Marcus visst är det så att man inte behöver trimma en Aprilla

Beroende på vem man frågar så kan man nog få olika svar.
Ska även bli intressant hur Stambeck kan klara sig på banna med bara 4 växlar och lite mindre kubik. Ja han kan ju det där med att placka ut hästar iofs.

Hur kommer Lennartssons Yamma stå sig mot de effektstarkare 450 hojarna.
Har de andra glädjebänkar eller kommer Mr Break late (er) Lennartsson att kompensera bristen på effekt?

Har Stoffy ätit för mycket godis eller kommer han att hänga med på rakorna.
Har Sörehall fått ordning på den nya gaffeln, och hittat rätt på klicken på bakdämparen? Kommer Engström att vara så överlägsen som alla tror?
Kommer Danielsson att blomma ut på sin favoritbana!?

Ja det kommer onekligen att bli spännande och det får man bara inte missa....

Bansträckningen verkar inte vara exakt så som tidigare skisser som presenterats (av HW). Ryktet säger att man kör hela start o målrakan. För att komma dit, tar man vänster på RR-depåavfarten från rondellen?

Ska bli sjukt kul att testa nya sträckningen! :)

Bansträckningen verkar inte vara exakt så som tidigare skisser som presenterats (av HW). Ryktet säger att man kör hela start o målrakan. För att komma dit, tar man vänster på RR-depåavfarten från rondellen?

Ska bli sjukt kul att testa nya sträckningen! :)
Vi har ju redan testat vart var du förra träningen?

I garaget & skruvade antagligen :rolleyes:
Säg nu hur bansträckningen går annars får du aldrig mer hembakta kakor av mig!
Du har helt rätt angåede bansträckningen.
När du kommer ut från rakan är det ingen chikan gjord av däck utan du du åker en bit till så finner du en stor asfaltschikan som även roadracingen åker.
Den är kuperad så du åker ner smatidigt som du svänger. När du sedan kommer ut på rakan går den gamla högersvängen in i karusellen eller rondellen. Du tar höger där och åker ett halvt varv åt vänster för att sedan åka ut mallan tröskurvan och rr svängen ut på start och mål. En riktigt cool kombination av svängar. Jag upplevde att chikanen kom fortare än tidgare vilket medförde att vi åkar länsammare på bakrakan än vad vi gjorde förra året. Det kompenseras av att vi får åka fort ner mot S-et.

Senaste motard VM tävlingen hade en snittfart på 105km/h vi kommer väl kanske upp i en 90 eller nåt på Linköping men det är en bit på väg :)

Last edited:
Jag kommer..
Har aldrig kört där förr men det ska bli skoj som fn.. :)
Hoppas man har drevat så det räcker till på rakan bara..

/R

När du kommer ut från rakan är det ingen chikan gjord av däck utan du du åker en bit till så finner du en stor asfaltschikan som även roadracingen åker.
Den är kuperad så du åker ner smatidigt som du svänger. När du sedan kommer ut på rakan går den gamla högersvängen in i karusellen eller rindellen. Dui tar hjöger där och åker ett halvt varv åt vänster för att sedan åka ut mallan tröskurvan och rr svängen utpå start och mål. En riktigt cool kombination av svängar. Jag upplevde att chikanen kom fortare än tidgare vilket medförde att vi åkar länsammare på bakrakan än vad vi gjorde förra året. Det kompenseras avatt vi får åka riktigt fort ner mot S-et.

Senaste motard VM tävlingen hade en snittfart på 105km/h vi kommer väl kanske upp i en 90 eller nåt på Linköping men det är en bit på väg :)

Nej då hade jag faktiskt helt fel :)
Jag trodde nya sträckningen såg ut ngt i stil med min skiss. Med den borde det kanske komma närmre 105 km/h utan att för den delen tävla i fortastraktfram.
Röd: Gamla sträckning
Grön: Nya sträckning tidigare i år presenterad av HW
Blå: Som jag trodde det va. Gröna + mitt blåa (på en annan bild ser det ut avv vara en ny depåavfart där jag ritat blått).

Bifogat

• sviestad-ombyggnad-liten.jpg
    sviestad-ombyggnad-liten.jpg
    34.9 KB · Visningar: 58
Den är kuperad så du åker ner smatidigt som du svänger. När du sedan kommer ut på rakan går den gamla högersvängen in i karusellen eller rondellen. Du tar höger där och åker ett halvt varv åt vänster för att sedan åka ut mallan tröskurvan och rr svängen ut på start och mål. En riktigt cool kombination av svängar. Jag upplevde att chikanen kom fortare än tidgare vilket medförde att vi åkar länsammare på bakrakan än vad vi gjorde förra året. Det kompenseras av att vi får åka fort ner mot S-et.

Bergskurvan älskling, Bergskurvan :D

Shit, kör du det spåret och så ryckigt får du nog snart börja harva med oss i kungaklassen ;)
Jag lite darrig på handen va. Tänkte du skulle upp och leka med oss i Open. Har dock hört att du slutat med motard. Ronny och även jag undrar vart du tagit vägen. Men vi får hoppas att du dyker upp i Linköping på tisdag och samtidigt grattulera till ungen :tummenupp

På återseede!

Jag lite darrig på handen va. Tänkte du skulle upp och leka med oss i Open. Har dock hört att du slutat med motard. Ronny och även jag undrar vart du tagit vägen. Men vi får hoppas att du dyker upp i Linköping på tisdag och samtidigt grattulera till ungen :tummenupp

På återseede!

Tack för gratulationen!

Slutat köra motard :skrämd Nu är det någon som har skämtat aprillo med dig. Det har varit mycket nu med barnafödandet (Katja som stod för det lätta biten iofs) men några planer på att sluta finns inte.
Jag kommer till LMS i morgon och har betalat tävlingarna i Östersund och Linköping. Ska även vara med på träningslägret i Örebro så än blir ni inte av med mig! Till slut så ska jag leka med er i Open :)
För att vänja in nytillskottet i familjen så var vi och kollade på B-racet i Linköping i går. Han njöt hela dagen, lite gnällig när 600 körde men vem är inte det... =) Han var nog yngst på plats iaf med 10 dagar :rullandeu

Tack för gratulationen!

Slutat köra motard :skrämd Nu är det någon som har skämtat aprillo med dig. Det har varit mycket nu med barnafödandet (Katja som stod för det lätta biten iofs) men några planer på att sluta finns inte.
Jag kommer till LMS i morgon och har betalat tävlingarna i Östersund och Linköping. Ska även vara med på träningslägret i Örebro så än blir ni inte av med mig! Till slut så ska jag leka med er i Open :)
För att vänja in nytillskottet i familjen så var vi och kollade på B-racet i Linköping i går. Han njöt hela dagen, lite gnällig när 600 körde men vem är inte det... =) Han var nog yngst på plats iaf med 10 dagar :rullandeu
Nu känns det bättre!
Låt han inte kolla för mycket på RR bara det kan bli dyrt för pappa :D

Ni Linköpingsbor, hällregnar det hos er också? :(
Så jävla körsugen, säg att det är uppehåll hos er!

Ni Linköpingsbor, hällregnar det hos er också? :(
Så jävla körsugen, säg att det är uppehåll hos er!

Ja håll oss uppdaterade för sjutton. Vi är en hel bunt som vill åka från Örebro :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph