Träna / Tävla i Örebro

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tja alla

Vissa av er kanske har hört om att vi bygger ny motardbana ute på Täby vid flygplatsen i Örebro...

Eftersom vi även tycker minimoto är skitskoj har vi sett till att den asfalt som nu är beställd kommer ge en finfin minimotoslinga oxå på ca 400-450m. Har vi lite flax går det att köra redan kring midsommar.

Vi hoppas kunna ha träningar kanske två kvällar per vecka om intresse finns, annars en kväll. Det handlar då om 17-21 och kostnaden blir 100:- per hoj. Alternativet är att lösa ett årskort som endast kostar 500:- för minimoto.

Vi kommer även försöka arrangera nån slags tävling när vi ser att intresse finns.

Hör av er till mig eller fortsätt kolla den här tråden för mer info.

/Jocke

Har ni kollat lite mer vad som gäller för minimoto.

Hoj och personlig utrustning ska vara enligt reglementet.
Sen räcker det om man är medlem i klubb ansluten till SVEMO för försäkringens skull.

Vi kommer troligen kunna ha träningar på helgeftermiddagar oxå som det ser ut nu. Inget är dock 100% ännu. Allt beror på intresse från er som kör.

Det är de enda jag gör med den :D Förutom träna bakhjulsåka då.

oj oj oj detta är intressant :) kommer höra av mig under sommaren! dyker nog upp med ett par polare iaf för seriös körning

måste nog "tolka" reglementet lite eftersom våra kinahojjar inte platsar i klassindelningen.

KalleKulspruta skrev:
måste nog "tolka" reglementet lite eftersom våra kinahojjar inte platsar i klassindelningen.
Indelningen i olika klasser kan du nog strunta i ;)
Det vi är intresserade av är att säkerheten uppfylls. Och vad jag kunde se så fanns det i princip inga krav alls förutom personlig klädsel.

Var igår ute och plåtade lite på banan. Nu kan man se exakt hur banan kommer se ut. Allt som saknas är asfalt.

Så ju mer pengar som kommer in fortast möjligt ju snabbare får vi en bana att åka på. Ni kan hjälpa genom att köpa träningskort, lotter, andelar eller ragga sponsorer.

Eventuellt kommer vi anordna en träning på vinterstadion i Örebro inför SM-rejset i Kalix i slutet av Juli. Det vore skoj tycker vi om det även kunde komma en del minimotofolk då så får vi bekanta oss och snacka genom vad som är tänkt ute på täby. Finns intresse för detta från er minimotofolk??? Sprid frågan och återkom till mig här, via PM, mail eller genom att komma på möte ute på Täby i övermorgon tordag den 30e kl 18.

Bifogat

• 050627-100Panorama___.JPG
    050627-100Panorama___.JPG
    133.1 KB · Visningar: 67
  • 050627-400Panorama___.JPG
    050627-400Panorama___.JPG
    98.6 KB · Visningar: 64
  • 050627-700Panorama___.JPG
    050627-700Panorama___.JPG
    109.8 KB · Visningar: 60
Last edited:
Nyheter