Toyota Hiace köpråd

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Har en Toyota Hiace från -96 på g. Den har gått snart 24k mil och är lb reggad. Automat. Nåt man bör tänka på eller kolla extra noga? Är den första årsmodellen av den "nya" så nå barnsjukdommar? Ny bes.

(snabba svar är extra tacksamt, köper i morn)

Jag jobbade med dom där i några år och dom går hur bra som hest. En tråkig skrammlig bil men kvaliteten är på topp för att sammanfatta det hela.

Var det inte den modellen topgear konstaterade var oförstörbar? dom dränkte den eldade upp den mm men den bara fortsatte fungera.. :)

Cervantes skrev:
2284523 Var det inte den modellen topgear konstaterade var oförstörbar? dom dränkte den eldade upp den mm men den bara fortsatte fungera.. :)

Nope det var HiLux men i grund och botten är det ändå samma saker :tummenupp

Låter ju lysande!

Gäller det samma för automatlådan som brukar va en känslig pungt på andra bilar?

No offense, men har du inte fått nog av förhastade köp? Lugna ner dig och ta reda på det som behöver ta redas på, bilar finns i hundratusental.

Markus skrev:
2284863 No offense, men har du inte fått nog av förhastade köp? Lugna ner dig och ta reda på det som behöver ta redas på, bilar finns i hundratusental.

Denna bil är lugn... Köper via jobbet så betalar inte blocket pris.

(och föresten va mm-hojen inte så förhastat... bara att nissen valde att inte berätta vissa rätt viktiga saker... :tungan )

Hgren skrev:
2284399 Jag jobbade med dom där i några år och dom går hur bra som hest. En tråkig skrammlig bil men kvaliteten är på topp för att sammanfatta det hela.

Råkade bli ett köp.
Hur mycket soppa drar den? Räkna på ca 1.2 -1.4, är jag fel ute?

RWD skrev:
2287048 Du har ju redan köpt den, bara att åka ut och kolla

Men då måste man typ köra några tankar för att få en hyffsad uppfattning... Ska ha den som "andra bil".

Angående förbrukningen så bör den ligga nånstans mellan hög och "jisses då, läcker tanken?". Paketbil och automatlåda är aldrig ekonomiskt, speciellt inte om du börjar lasta.

Annars så lär det vara bra bilar, kolla upp så den inte är rostig undertill bara. De flesta har ju användts flitigt och då finns det risk för stensprayning på underredet = bra grogrund för rost.

Automatlådan skulle jag inte oroa mig för, den ska hålla bra.

zoddri skrev:
2287194 Angående förbrukningen så bör den ligga nånstans mellan hög och "jisses då, läcker tanken?". Paketbil och automatlåda är aldrig ekonomiskt, speciellt inte om du börjar lasta.

Annars så lär det vara bra bilar, kolla upp så den inte är rostig undertill bara. De flesta har ju användts flitigt och då finns det risk för stensprayning på underredet = bra grogrund för rost.

Automatlådan skulle jag inte oroa mig för, den ska hålla bra.

Låter ju lovande med en stundande ölresa...:p

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...