Torskade man lappen IGEN då

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Hade precis bytt kedja på hojen... var ju tvungen att ut och prova. Kom ut på örbyleden och örbyleden kan man inte köra på utan att slanga... men mitt i det roliga ser jag plötsligt lasermannen! Opss...sätter ned hjulet och förbereder mig på att smita..men bakom kurvan väntar den största kontrollen jag någonsin sett. En bil kör ut och blockerar vägen samt 2st mc gör sig redo...tänker att det är bara ge upp. Hur som helst farbror polisen sliter ut nyckeln och berättar efter ett långt tag att dom struntar i wheelisen men tar mig för 102km/h. Måste väl ändå vara glad över att dom struntade i bakhjuls åkat.

amen fy fan va surt, var det 50 väg eller? När får du reda på hur länge lappen är borta? nää lider med dig :(

kör man 100 på 50väg och dessutom slangar.. och dessutom gör det när polisen ser på... då är det inte otur, det är ren klantighet :tungan

EDIT: okej då, 70 väg ... fortfarande ... klantigt :D

Last edited:
nomolas skrev:
amen fy fan va surt, var det 50 väg eller? När får du reda på hur länge lappen är borta? nää lider med dig :(

Nä, det är 70 väg. så 2km/h över körkortsgränsen :huvet Men klarade mig ju från slangningen iaf..

håkan skrev:
kör man 100 på 50väg och dessutom slangar.. och dessutom gör det när polisen ser på... då är det inte otur, det är ren klantighet :tungan

Inte lätt att i mörkret se en mörkklädd person stå ute i buskarna...

Rammstein skrev:
JO, eftersom han bjöd på slangningen så skrev jag på. Annars hade han garanterat skrivigt det med.

Det där är typisk polis taktik. De vill att man skriver på så att de kan skriva ut böter och glömma saken, därför brukar de säga något i stil med jag är snäll som inte tar dig för ... också. Åker du dit i en kontroll, skriv inte på!

Rammstein Rammstein, är det 4:e i ordningen? :7peta Dags att börja cykla månne.

Ang förbjudet att slanga så tror jag det hamnar under vårdslöshet i trafik

Edit: Halva sh hann före pga min pekfingervals

prise skrev:
Finns det regler mot att slanga!? hade jag ingen aning om!

Nä, det är inte förbjudet att få gashäng !!! Eller att råka glida bakåt vid accelration så att man råkar låsa gasen i fullt läge..... Misstag och maskinfel är inte olagligt, Bara klumpigt och obehagligt

man kan skriva på och neka sen ändå, har sjäv blivit tagen på bar gärning (hade dock inget ID-kort med mig) utan att inneha A-kort + att de gick lite fort, skrev på pappret för att komma därifrån och nekade sen när jag fick hem papprena från polisen, blev kallad till rättegång 6månader senare och polisen i rättsalen kunde inte med all säerhet säga att de var jag som satt på cykeln, de var ju trots allt ett halvår sedan, och där av slapp man allt :tummenupp

RR_Jonas skrev:
Det där är typisk polis taktik. De vill att man skriver på så att de kan skriva ut böter och glömma saken, därför brukar de säga något i stil med jag är snäll som inte tar dig för ... också. Åker du dit i en kontroll, skriv inte på!

Hoppas att du inte gnäller på att polisen inte dyker upp i tid/alls för andra saker. Eller att domstolarna inte har resurser till allvarligare fall. Att ödsla polisens och domstolens tid på en fortkörning där man vet att man är skyldig är rent svineri.

Har man kört för fort kan man ju faktiskt ta det som en man och låta rättsväsendet lägga sina resurser på att fälla tjyvar och annat elände.

Rammstein skrev:
Inte lätt att i mörkret se en mörkklädd person stå ute i buskarna...

Nej, när de inte har varselvästar på så är de jäkligt svåra att se ibland... :gnissla Det finns flera orsaker till att jag väldigt ofta kör med helljus. För att bilister skall se mig tidigt (och inte tro det är en moped), för att mycket tidigare kunna se blänkade rådjursögon i dikena i skymningen (har räddat fler än ett rådjur) och inte minst för att mycket tidigare kunna se reflexstripes i mörka polisuniformer (har också fyllt sitt syfte mer än en gång).
Inte för att jag någonsin wheelar, men fort kan det ju gå ändå... :tungan

slangen

de är inte vårdslöshet i trafik om du kör på bakhjulet om de inte är trafik framför eller bakom dig!! men om du kör om någon på bakhjulet eller har någon bakom dig eller framför så kan du få böter men inte vårdslöshet i trafik´! ja vet för ja körde om tre bilar på slangen för ett tag sen o den i mitten va en civil polisbil!! dom tog mig för att ja hadde underlåtit mig att ta hänsyn till andra trafikanter så stog de i lag boken!!
/dukeIIfbg

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...