Torrent!

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu vill jag veta hur denna skiten funkar. Alla snackar hur lätt allt går via torrent, hur gör man och hur funkar det? Jag fatter itna så lär mig!

Last edited by a moderator:
Starstriker skrev:
Ok. Ladda ner är ju en sak, men hur fan laddar man upp filer? :confused:

Har aldrig gjort det själv, men för att skapa en torretfil så är tydligen "MakeTorrent v2.0" bra, vad jag har läst om!

@Zee - Jag tog bort länkningen i ditt inlägg..

Gumpa skrev:
Har aldrig gjort det själv, men för att skapa en torretfil så är tydligen "MakeTorrent v2.0" bra, vad jag har läst om!

Alla torrentprogram (i alla fall de flesta) har också möjligheter att skapa torrents. Finns väl ingen anledning att använda någon fristående mjukvara?

McB skrev:
Alla torrentprogram (i alla fall de flesta) har också möjligheter att skapa torrents. Finns väl ingen anledning att använda någon fristående mjukvara?

Det är inget måste att använda "MakeTorrent v2.0", men man kan om man vill!

Gumpa skrev:

Whooops! Tack.

Starstriker skrev:
Ok. Ladda ner är ju en sak, men hur fan laddar man upp filer? :confused:

Du delar ut den filen du laddar ner (en film t.ex. segmenteras i stötar på ~2 MB). Dvs det laddas upp samtidigt som det laddas ner. Ä du mä?

Zee skrev:
Whooops! Tack.
Du delar ut den filen du laddar ner (en film t.ex. segmenteras i stötar på ~2 MB). Dvs det laddas upp samtidigt som det laddas ner. Ä du mä?

Joo, jag fattar hit torrents fungerar, men inte hur man skapar dom eller hur man lägger upp dom.......

Hagster skrev:
Nu vill jag veta hur denna skiten funkar. Alla snackar hur lätt allt går via torrent, hur gör man och hur funkar det? Jag fatter itna så lär mig!
Torrent suger skaffa dc.

MDM skrev:
Torrent suger skaffa dc.

Det beror vad man ska ha. Populära filer plockas snabbast och enklast hem via torrents, medans ovanligare filer måste vaskas fram i guldfåran på DC++ creek. :)

Har du breitbandt så får du lättast mest anv. för hela din anslutning om du dumpar via pirate bay.

Zee skrev:
Det beror vad man ska ha. Populära filer plockas snabbast och enklast hem via torrents, medans ovanligare filer måste vaskas fram i guldfåran på DC++ creek. :)

Har du breitbandt så får du lättast mest anv. för hela din anslutning om du dumpar via pirate bay.
Måste nog erkänna att jag bara kör dc. Har man över 100 gb utdelat så är nog dc rätt överlägset. Har ca 15 pib info sammanlagt i de hubbar jag är ansluten till och snart kommer segmenterad nerladdning :banana

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman