Torr i halsen, kan fan inte sova!!

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000
Ett tag efter att jag lagt mig blir jag torr som satan i halsen och ligger o hostar och sväljer mest hela tiden.Nån som har några bra tips mot detta, finns det inte luftfuktare att köpa eller nåt. Händer bara ibland dock, kanske för att fönstret inte är öppet?

Drick mycket innan du lägger dig då.

Ajja, du får ju ändå gå upp sen o pissa. :D

Krigge skrev:
Ett tag efter att jag lagt mig blir jag torr som satan i halsen och ligger o hostar och sväljer mest hela tiden.Nån som har några bra tips mot detta, finns det inte luftfuktare att köpa eller nåt. Händer bara ibland dock, kanske för att fönstret inte är öppet?

Just nu så sitter jag och jobbar emot detta med en pilsner urquell...
Skämt åsido, luftfuktare av en billig sort borde göra susen, alt. ställ in en hink med vatten i sovrummet till att börja med.

Twosaint skrev:
Ställ in en massa växter i sovrummet om du inte redan har det jag tycker att det vart jävligt mycket bättre i mitt sovrum efter det :tummenupp

hur fixar man så dom inte dör hela tiden då?
våra dör hela tiden, har börjat byta ut vanliga mot plast nu :gnissla

tjockisbulle skrev:
hur fixar man så dom inte dör hela tiden då?
våra dör hela tiden, har börjat byta ut vanliga mot plast nu :gnissla

För det första älskar dom när du ligger och pustar koldioxid på dom, i gengäld langar dom över lite färskt syre till dig. Hade en i vardagsrummet som jag flyttade över till sovrummet den växer och frodas som bara den nu kan ju tillägga att det är en typ av fikus =)

Nämen garderobsblommor ska väl inte gå att ta ihjäl ? Jag har inte direkt gröna fingrar men jag har fått en orkidé att blomma en andra gång vilket tydligen inte är "barra". Det är väl bara att vattna nån gång ibland eller ?

zykl0n skrev:
Vem vill ha en fikus i sovrummet? :va

2 wrongs dont make a right =)

Eller va fan det heter....

Kom bara på att det nog var en sån...har ju garderobsblommor oxå...

edit: förresten vem bryr sig om fikusen när en sån här väntar :tungan

Bifogat

• sover2.JPG
    sover2.JPG
    80.5 KB · Visningar: 798
Last edited:
Twosaint skrev:
För det första älskar dom när du ligger och pustar koldioxid på dom, i gengäld langar dom över lite färskt syre till dig. Hade en i vardagsrummet som jag flyttade över till sovrummet den växer och frodas som bara den nu kan ju tillägga att det är en typ av fikus =)

Nämen garderobsblommor ska väl inte gå att ta ihjäl ? Jag har inte direkt gröna fingrar men jag har fått en orkidé att blomma en andra gång vilket tydligen inte är "barra". Det är väl bara att vattna nån gång ibland eller ?

Nej det kan inte vara så.
Alla säger att det bara är att vattna, men jag ger mig tusan på att det har nått med solljus att göra också...

Dödat IKEAS mest odödliga palm eller vad fan det var, har väl totalt tagit kål på ca 30 växter. Bor ju en här som envisas med att köpa nya hela tiden.....

Krigge skrev:

Jag har en brutalt torr lägenhet, i alla fall under vintern. Trämöblerna spricker och det är äckligt torrt på alla sätt och vis. Men jag köpte en sån här, och den är jävligt bra. Luftrenare/fuktare, Venta LW24.
(även om medlet du egentligen ska ha i är jävligt dyrt, men jag tar halv dosering och har inga problem).
Bra för dina slemhinnor och växter och möbler. Mindre damm i luften också.
Finns på Elgiganten.

lw24_nm.jpg

Gothmog skrev:
Jag har en brutalt torr lägenhet, i alla fall under vintern. Trämöblerna spricker och det är äckligt torrt på alla sätt och vis. Men jag köpte en sån här, och den är jävligt bra. Luftrenare/fuktare, Venta LW24.
(även om medlet du egentligen ska ha i är jävligt dyrt, men jag tar halv dosering och har inga problem).
Bra för dina slemhinnor och växter och möbler. Mindre damm i luften också.
Finns på Elgiganten.

lw24_nm.jpg

ja jag har 600l akvarium som fuktar min lägenhet, skaffa ett sånt att pyssla med istället rofyllt att titta på oxå...

Eller så svänger man förbi ÖB och köper en vattendimmer för typ 150 kr.

Twosaint skrev:
2 wrongs dont make a right =)

Eller va fan det heter....

Kom bara på att det nog var en sån...har ju garderobsblommor oxå...

edit: förresten vem bryr sig om fikusen när en sån här väntar :tungan

Man ska ha blåa tapeter i sovrummet!! då sover man gôtt :fatta! fast du har ju lite rätt med lakanen..... :tummenupp

Edit: fast det kanske inte är hemma hos dig...... :gnissla

Gå till doktorn och säg att du har en jävla hosta och att det håller på att ta döden på din sömn. Sedan accepterar du ingen annan hostmedecin är Cocilana Etyfin(eller hur det stavas). Morfin o gott i den, vem som helst somnar....snaaaaaaaaaark. :rolleyes:

Allergisk mot sängkvalster? Vanligare än man tror...

Krigge skrev:

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back