Toriska linser billigt?

boostofta

Nybörjare....
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Ingen just nu
Någon som vet var man köper toriska linser billigt?
Helst en dags, men som jag fattade det i höstas när jag köpte hos synsam så har jag för mycket brytningsfel för att kunna få endags linser.

Provade månadslinser då. Eftersom jag inte använder dem dagligen, mest helger, när jag kör bil långa sträckor (med solglas) och när man ligger på beachen med mörka solglas på så funkade de i ca 2månader, sen blev de för mjuka. Men 650kr är ju en del pengar i förrhållande till hur lite jag använder dem.
Vilka ställen finns på nätet? Har hittat Blic och lensway, finns de fler?

boostofta skrev:
2237625 Någon som vet var man köper toriska linser billigt?
Helst en dags, men som jag fattade det i höstas när jag köpte hos synsam så har jag för mycket brytningsfel för att kunna få endags linser.

Provade månadslinser då. Eftersom jag inte använder dem dagligen, mest helger, när jag kör bil långa sträckor (med solglas) och när man ligger på beachen med mörka solglas på så funkade de i ca 2månader, sen blev de för mjuka. Men 650kr är ju en del pengar i förrhållande till hur lite jag använder dem.
Vilka ställen finns på nätet? Har hittat Blic och lensway, finns de fler?

LensOn ?

www.lensway.com
Där köper jag mina Aquvue Toric, 2-veckorslinser.
Varför har du inte linserna i hela tiden istället och slipper glasögon?

Ett halvår kostar 1150:- för mig. Som hittat!

mina ögon torkar lätt, och jag trivs med glasögonen, de är en del av mig, om jag vaknar mitt i natten så sitter de där se ska utan att jag tänker på det och de åkar av när man varit o pissat :)
e väl mig de e fel på :rolleyes:
men sån e ja

tack för tipsen ska kolla igenom en massa nu

2 veckors linser

Nån som har 2 veckors linser: ACUVEU OASYS with hydraclara Plus ?

Har Synsam som optiker,men priset på ca 325 kr/mån ca skulle man gärna vilja justera ner.

Hur funkar det att beställa linser på nätet,måste man få intyg av sin optiker på synundersökning och gå på efterkontroller vart 6 mån el 12 mån o då skicka in kontroll papper där man beställer fårn nätet?

R1 racer skrev:
2238408

Hur funkar det att beställa linser på nätet,måste man få intyg av sin optiker på synundersökning och gå på efterkontroller vart 6 mån el 12 mån o då skicka in kontroll papper där man beställer fårn nätet?

Något intyg behöver du inte skicka in, du bekräftar via att kryssa i en ruta där det står t ex:.

Jag har varit hos optiker och blivit föreskriven de linser jag beställer. Jag förstår att användandet av linser utan optikers föreskrift kan orsaka skador på mina ögon. Jag intygar vidare att jag genomgår en ögonkontroll hos optiker minst en gång om året.

kollade synsam på nätet nu, man bara ringer sin optiker (om man har synsam som jag då ;) )så fixar de uppgifterna till näthandeln.
iom att jag var på synundersökning i oktober så behöver jag inte göra en ny. ca 1000kr billigare än i butiken, för 6månader. rätt ok.

boostofta skrev:
2238644 kollade synsam på nätet nu, man bara ringer sin optiker (om man har synsam som jag då ;) )så fixar de uppgifterna till näthandeln.
iom att jag var på synundersökning i oktober så behöver jag inte göra en ny. ca 1000kr billigare än i butiken, för 6månader. rätt ok.
Eller så plockar du ut ditt ögonrecept, (som du har rätt till), eller vad det heter och så beställer du grejerna själv ändå:)

Jag gör så att jag är hos optikern en gång om året och får då linser för 6 månader sen nästa omgång betäller jag på nätet. Då är jag säker på att inget har förändrat sig och att ögonen mår bra :)

Ni som har torra ögon berätta det för er optiker så har han kanske en annan sort som torkar ut mindre. Bara att testa ut någon som känns bra hela tiden och inte bara vissa dagar.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!