Topplocks o-ring GRC kopia

darkrider

Darkrider
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
Gixxer 1000
Vill gärna optimera min squish-mått på min grc kopia. Har fått reda på att man kan köpa o-rings packning till topplocket som tillhör originala Grc´n. Har traditionell metall packning just nu. Har redan kollat runt på olika sidor för inköp, men har dock inte hittat någon. Är det någon som vet vart man kan köpa O-ringarna eller kan själva måttet på båda packningarna. En squish sugen på optimal :3freak

darkrider skrev:
2160218 Vill gärna optimera min squish-mått på min grc kopia. Har fått reda på att man kan köpa o-rings packning till topplocket som tillhör originala Grc´n. Har traditionell metall packning just nu. Har redan kollat runt på olika sidor för inköp, men har dock inte hittat någon. Är det någon som vet vart man kan köpa O-ringarna eller kan själva måttet på båda packningarna. En squish sugen på optimal :3freak

EDIT: Du kan ju prova och se vad du får med en 0,2 packning som crall sa först innan du byter topp. Jag tror inte att den blir ngt. vidare ändå med tanke på hur tjock MLS- packningen är. SLUT EDIT

För att få till squishen med MLS- packningen så får du ha en specialtopp. Om du tittar på cylindern så kommer du att se att det inte finns några spår frästa för att sätta o-ringar i. Det var endast på de första modellerna som detta fanns.

Specialtopparna hitta du här:

http://www.xpbikes.com/BANSHEE-HEAD-2.jpg

eller på Badazztoys som säljer ADA:s variant

http://www.badazztoyz.com/

High Compression Headkit
[23-152013] $76.00

"ADA racing high compression head kit to increase acceleration and overall performance. This kit with .6mm squish will give you 13 to 1 compression, we recomend atleast 93 octane gas. Comes with head, dome, nuts, lockwashers and spark plug."

Jag har PBU- toppen (den från XP) och jag har fått 0,5mm squish genom att använda en 0,5 och en 0,3 cylinderfotspackning. Om du inte har alltför brått med ditt projekt så kan du kanske köpa min PBU- topp då jag har problem med att få till det övre motorfästet på min 911 Replica (OBS! ej GRC- kopian).

Det är därför troligt att jag lägger 50cc projektet på hyllan för en annan lösning. Här är en bild på PBU- toppen när den sitter på GRC- kopian (bild).

Bifogat

• BANSHEE-HEAD-ON-BIKE2.jpg
    BANSHEE-HEAD-ON-BIKE2.jpg
    55.8 KB · Visningar: 93
Last edited:
jag satte 0,2 cylinderfotspackning på min 908 (grc kopia)
bättre squish men inte i närheten bra..1,6mm

svarvade av toppen så att jag sänker ner 1.0mm i loppet..
alltså jag lämnade en "plattå" med måtten : diameter 39.6mm höjd 1.0mm
= squich 0,52mm. :yoparty
bättre kan man nog inte få det..

bild..nä.

min modell har även den metall packningen till toppen..

:tummenupp ..

HEJ OCH TACK SÅ MYCKET FÖR ERA SNABBA SVAR!!!!

Har dock varit utan dator ett tag och vill bara tacka så mycket för dom olika förslag och skall prova mig fram men som det ser ut så är det svarvning som gäller i första hand och sedan blir det till att til att shoppa från badasstoys..

Har redan provat att få ner squishen till 0,2mm och detta har gett lilla Bettan :pannkyss en riktigt bra tryck men jag känner att hon kan lämna ut lite till utan att :kulspruta att jag skall vara oroligt att avverka henne..

:Bugar tack ännu en gång..

P.s om det finns någon som har en PBU- topp till salu så är jag intresserad.. Jag är väldigt intresserad EASY RIDER om du vill sälja och dessutom så har jag ett GRC - Kopia ram till överst hemma i garaget helt oanvänd ifall du har problem med ditt plus lite till..

tjiing tjiing :machinegu :squid ASFALT

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...