Topplock på DT

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
ingen hoj just nu, DTn såld
Det verkar som ja måste plocka loss hela motorn för att få loss topplocket på min DT.... de räcker inte me bara avgassystemet eller bara tanken.... jobbigt :p

Hur stryper man den i topplocket? Med en gigantisk topplockspackning då eller? :confused:

gringoo skrev:
Japp min är strypt i toppen.
Fan ja kommer inte åt alltså, det går inte.... :(

Ursäkta, men vi snacka 2-takt här. Alltså, toppen är bara som ett lock som skapar kompretion. Möjligen att den är komp. sänkt. Men då måste du troligtvis köpa en ny topp. Detta är dock ytterst osanolikt. Har aldrig hört talas om att man skulle komp. sänka en maskin för att minska effekten (förutom på vissa gamla mopeder t.ex. K50, men där va eftermarknads packningarna tunnare fast det gjorde inte nån egentlig skillnad. Tror bara att det var på dom första årsmodellerna som K50'n va komp. sänkt std.). Det ger inte direkt bra bränsleekonomi eller miljövärden.

Det står iallafall i pappret att den är strypt genom ett annat topplock. En kunnig kille sa att det är nått lågkompretions-system. Han sa att man förmodligen borde köpa en ny topp. Synd bara att ja inte kommer åt.... ja orkar inte ta loss hela motorn :)

Det står i mina papper oxå att min e strypt i toppen, killen ja köpte den av sa att det var en tjockare packning men d kan ju inte ge så mycke tycker ja(?)

Skulle den bara vara strypt i topen ? ? ?
Det skulle ju inte kunna sänka effekten så mycket !

Om den är strypt där så måste jag säga: Vilken jävla idiot strypning :zpy

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back