Toppfart på 04'orna?

m4ckan

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
sthlm
Hoj
-
Tjena.

Nån som har information om toppfart/0-100/bromssträcka osv på dem nya 04:orna? (zx10r, gsxr1000,r1, fireblade)
 
Yamaha R1 '04 - tillräcklig
Kawasaki ZX-10R - dito
Honda CBR1000RR - dito
Suzuki GSX-R1000 - dito

:rofl
 
m4ckan skrev:
Ok, och det är? :)

Du e alltså inte så påläst? okej, inget fel i det.
0-100 runt 3-4 sekunder
Toppfart runt 280 nånstans
Bromssträcka: "Den sträcka själva motorcykeln färdas under tiden du bromsar..."
Stoppsträcka=reaktionssträcka+bromssträcka :hej

750RR
 
maverick_750rr skrev:
Du e alltså inte så påläst? okej, inget fel i det.
0-100 runt 3-4 sekunder
Toppfart runt 280 nånstans
Bromssträcka: "Den sträcka själva motorcykeln färdas under tiden du bromsar..."
Stoppsträcka=reaktionssträcka+bromssträcka :hej

750RR


Precis, det är inte antal hästar/vikt som begränsar sporthojarnas 0-100 längre.

Toppfarten lär väll vara runt den samma som innan, +5km/h kanske.

I vilket fall som så lär mätaren åter igen visa max 299, och det gör den redan...

Men vem bryr sig längre om maxfart? min 5 år gamla hoj visar 290 på mätaren och om dagens visar 299.
oooooooo, intresse pilen flög förbi....

Hojarna har tillräckligt med hästar som det är.
Bättre ramar, bättre svängbarhet men samtidigt stabila i hög fart. Det är det som räknas! :fakta

Vill man köra dragracing kan man ju köpa en Katana och trimma den. De är suveräna på sådant. :)

:hej
 
Lurch skrev:
Vad var prestandan på ZX-10R ifjol då? :rolleyes:

den lär ju inte vara mer speciell än de övriga. Så länge det inte finns turbo i maskineriet så kommer det vara oehört svårt att överträffa gsxr1000 eller vilken literhoj som helst(förutom hondan).
gsxr1000 och r1 ger ju snarlika siffror. Kawan kommer oxå göra det.
Allt snack som höjt den lär ju försvinna i de första bänktesterna. Ända stället du hittar snacket sen är på fritidsgården hos moppepojkarna....

750RR
 
toca1 skrev:
skulle gissa på m4ckan då han startade tråden?? vaffan e det för jävla svar ???

Han svarade för att det inte är intressant med toppfart. Om de gör 260 eller om de gör 310 såelar väl ingen roll?

Min varvar ur i 230nånting :) det räcker för mig. Känns som om det är så fort nog att alla kåporna blåser av i alla fall ;)

750RR
 
Hehe.. Anledningen till att jag behöver de där uppgifterna är att vi skriver ett skolarbete, behövde det i en fakta-ruta..
 
m4ckan skrev:
Hehe.. Anledningen till att jag behöver de där uppgifterna är att vi skriver ett skolarbete, behövde det i en fakta-ruta..

I så fall :)

Min 5 år gamla TLR går i 290 mätarfart. :D
(Gissningsvis 270 i riktigfart)

Vad de nya går i vet ju ingen ännu, men som 750RR sa, gissnignsvis som förra årets Gixxer1k - 280 riktigfart, och lite moms på det på mätaren. :D

Hoppas du får en 5a, :confused: MVG heter det kanske numera... :lol
 
Är det bara jag som tycker att det är kul att pressa hojen tills den varvar ur? När andan faller på så är det kul att se 280-300 på mätaren... Men det är jag det... Dom som är nöjda med att hojen går 240 får vara det... kul för dom..
 
Det e faktiskt oxo så att om en cykel gör 240-250 blir du ifrån åkt så det smäller om det av en potent bil..hur kul e det?

man accar ifrån dom ja visst men sen piper dom om som om man stod still (nu inte menat gammla volvo 244 eller liknande)

+ att man vill ju bli av med snut hänget om det nu skulle va så !
visst man kan sticka in på små krokiga vägar, men förutsätningen e väll att man har god lokalkännedom
 
Badkarma skrev:
Är det bara jag som tycker att det är kul att pressa hojen tills den varvar ur? När andan faller på så är det kul att se 280-300 på mätaren... Men det är jag det... Dom som är nöjda med att hojen går 240 får vara det... kul för dom..

Håller med det är ju skitkul att pressa ut det där sista :skrämd
Synd bara att mätarna är begränsade till 299 nu, det har man ju på 5an precis innan man växlar till 6an på gsx-r 1000 :D :rock
 
m4ckan skrev:
Hehe.. Anledningen till att jag behöver de där uppgifterna är att vi skriver ett skolarbete, behövde det i en fakta-ruta..

då får du vänta tills de hojar du nämner har testats, de är inte släppta till allmänheten ännu, eller så får du hålla dig till 03or

isf går en R1 c:a 275 ärliga kilometer i timmen.
 
Pär skrev:
Det e faktiskt oxo så att om en cykel gör 240-250 blir du ifrån åkt så det smäller om det av en potent bil..hur kul e det?


Det är väl inte hela världen, egentligen. Man kan ju inte wheela med en bil. :fakta
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top