Toppar:
Möjligheten prova hjälmar. Provade en Shoei NXR och konsterade att den var som när jag sist provade en Shoei, klämde på käkbenen.
(Jag är rundskalle. Hade för 100 år sedan varit ett intressant exemplar för SIFR)
Provsatt Suzuki Hayabusa och Kawasaki ZZR 1400. Och konstaterade jag valt rätt. Når mycket enklare ner med fötterna på Suzukin.
Spana in kåpan på Kawasaki H2R de där vingarna, 2 på varje sida, var snygga.
Tror bara jag sett nått liknande på Ducatis MotoGP.
Jämföra Aprilia Tuono med Aprilia RSV4.
På Tuonon sitter motorn fastskruvad mitt i urtagen för motorfästena i ramen. Vad jag kunde se, Ej ställbart.
PÅ RSV4 var motorn 2017 satt så lågt som möjligt i ramen med hjälp av de ställbara motorfästena, lösa plåtbitar.
Hos KTM kändes det fint kolla i de två varianterna av 1290. Är det bara på mässan som displayen med varvräknare tänds när man klämmer in kopplingen ?
(Med den kopplingen får jag nog träna flitigt på gymmet innan en 1290 känns OK för mig

Eller har jag äntligen fattat varför Quickshifter är poppis ?

)
Dragbiken som gjorde 0-100km/h om jag inte missminner mig på 0,8 sek. Med hjälp av 1000HP och ett bakdäck som kanske passat på en F1a.
Och så var det två Boss Hoss. Floppen var väl att jag inte vågade be om att få prova räta upp en och sätta mig på den. Och om jag inte orkat hålla den upprätt. Och fastnat under när Bossen välte.

Maten tyckte jag inte var något problem. Hade ju köpt kombinerat dryck och mat = 1 liter mellanmjölk på Seven Eleven och hade med mig i ryggsäcken. Har ju varit på mässa förr. Väntetiden på mat då var värst ! Tror det tog 30 minuter i kö på lördag för två år sedan. Tänk på möjligheten lämna mässan för lunch och komma tillbaka sedan !
Så till sist tre Toppar, gå runt och kolla Toymans hojar, och träffa BG i Nordgrens monter. Och i vimlet heja på BGs föräldrar, sist var på Isle of Man

Inhandlat: Några BG koppar och en skylt med ett Churchill citat: NEVER NEVER NEVER GIVE UP
Kan behövas här hemma !
PS Jag var där i torsdags. DS