Toppar & Floppar på mässan ? Vad tycker ni?

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Ja vad tycker ni? I min värld så var den absoluta top of the tops Toymans hojar och ställ+hjälmar.Kanonsnygg monter och jag blev skitstörd nar vissa idioter bara gick förbi montern och missade gudomligheten. Flops ja,kanske dom skithöga Cafepriserna och pissiga utbudet.Var är dom feta grillade korvarna och dom tjocka burgarna med ajvar och rå lök. BATTRING SVENSKA MÄSSAN. Jag menar 85pix för en torr köttbullemacka.

Ölen.... 70 kr.

Fast det är det ju på vilken krog som helst idag typ.. Sen smakar en öl alltid bättre på mc-mässan, iallafall om man låtsas som att man kikar över sitt garage:D

Jag hade velat se en Yamaha R1 med 60th lackering..

Jo då ditt rövhål till erfarenhet - i Norge så kan ett glas ala 33cl kosta 130 Skr
Jag vidgar mitt rövhål en aning.... ska jag bli full finns det bättre forum.
Mt10, trodde på den men föll platt. THRUXTON R fick mig dock gå kredidtorsk.

Mvh the dubliner 22:58.

Toppar:
Möjligheten prova hjälmar. Provade en Shoei NXR och konsterade att den var som när jag sist provade en Shoei, klämde på käkbenen.
(Jag är rundskalle. Hade för 100 år sedan varit ett intressant exemplar för SIFR)
Provsatt Suzuki Hayabusa och Kawasaki ZZR 1400. Och konstaterade jag valt rätt. Når mycket enklare ner med fötterna på Suzukin.
Spana in kåpan på Kawasaki H2R de där vingarna, 2 på varje sida, var snygga.
Tror bara jag sett nått liknande på Ducatis MotoGP.
Jämföra Aprilia Tuono med Aprilia RSV4.
På Tuonon sitter motorn fastskruvad mitt i urtagen för motorfästena i ramen. Vad jag kunde se, Ej ställbart.
PÅ RSV4 var motorn 2017 satt så lågt som möjligt i ramen med hjälp av de ställbara motorfästena, lösa plåtbitar.
Hos KTM kändes det fint kolla i de två varianterna av 1290. Är det bara på mässan som displayen med varvräknare tänds när man klämmer in kopplingen ?
(Med den kopplingen får jag nog träna flitigt på gymmet innan en 1290 känns OK för mig :rodnar Eller har jag äntligen fattat varför Quickshifter är poppis ? :) )
Dragbiken som gjorde 0-100km/h om jag inte missminner mig på 0,8 sek. Med hjälp av 1000HP och ett bakdäck som kanske passat på en F1a.
Och så var det två Boss Hoss. Floppen var väl att jag inte vågade be om att få prova räta upp en och sätta mig på den. Och om jag inte orkat hålla den upprätt. Och fastnat under när Bossen välte. :rodnar
Maten tyckte jag inte var något problem. Hade ju köpt kombinerat dryck och mat = 1 liter mellanmjölk på Seven Eleven och hade med mig i ryggsäcken. Har ju varit på mässa förr. Väntetiden på mat då var värst ! Tror det tog 30 minuter i kö på lördag för två år sedan. Tänk på möjligheten lämna mässan för lunch och komma tillbaka sedan !
Så till sist tre Toppar, gå runt och kolla Toymans hojar, och träffa BG i Nordgrens monter. Och i vimlet heja på BGs föräldrar, sist var på Isle of Man :)
Inhandlat: Några BG koppar och en skylt med ett Churchill citat: NEVER NEVER NEVER GIVE UP
Kan behövas här hemma !
PS Jag var där i torsdags. DS

Last edited:
Schysst att ni går på väsentligheterna direct, en öl 70 spänn alltså? Och i NORGE: 130:- Det är ju nästan inte värt att åka ner:fakta Älvsjömässan har bra käk? Lite långt att åka för lunch kanske?

Allvarligt talat, fram med lite relevanta fakta nu?

Tack DenÅterfödde, behövdes en sann västkustbo för att styra Sverige på rätt kurs igen

Husqvarna 701 verkar tagit över där Honda XR 650R gav upp.
Gatmotard på riktigt, jag vill ha en.

Ett gammalt utställartips är att ta gångbron över till P-huset och trappan ner till ICA-Focus restaurang.
http://www.ica.se/butiker/kvantum/goteborg/ica-focus-1735/focus-restaurang/

Riktigt bra husmanskost, billigare än på mässan, snabbare än på mässan, lugnare än på mässan.
Serverar mat fram till 14:30 lördag, stängt söndag.
ICA Fokus har även färdiga mackor, sallader och annat som slår mässan med hästlängder - på alla vis.
Kan vara skönt att komma bort från bruset, ladda om och gå tillbaka in med nya krafter.

Toppar:

(Jag är rundskalle. Hade för 100 år sedan varit ett intressant exemplar för SIFR)

I enlighet med tesen att livet på Tellus är en oscillerande pendelrörelse som tar sig framåt i ett spiralformigt mönster, så är vi snart där igen. Vi bara inte märker det...

Husqvarna 701 verkar tagit över där Honda XR 650R gav upp.
Gatmotard på riktigt, jag vill ha en.

Nä nä nä - XR 650 gav aldrig upp!
Modellen ingår i Hondas strategi att helt enkelt avstå från att tjäna pengar på en modell genom att sluta sälja den, och inte utveckla någon efterträdare - tills folk snackar upp den gamla modellen till skyarna och gör det gamla modellnamnet till en himlakropp som tävlar med solen om att stråla, lysa - och vara onåbar.

Då - efter 20 år så kommer efterträdaren! "Gav upp" tss tss tss...

Somliga förstår sig inte på Hondas fantastiska management, så mycket är klart.

även om man va besviken utavmässan så blir det bättre när man läser trådar om mässan, om 1år lär man la minnas mässan som den bästa någonsin :P

Nä, men mina toppar är, triumph thruxton, Frankenstein bygget utav 999 med lufkylda motorn, h2r, Toymans monter så klart, å döm mig inte nu men mv-augusta montern gillade jag, varför för att jag fick äntligen sitta på en brutale. älskar att sadeln e så smal samt att de känns så små. frågan e hur de känns mot mt09.

Floppar, mässan krymper, priserna på föda e helt sjuka, mena 31kr för en 33cl fulcola? 58kr för en vatten å en kaffe? aja.... inga feta rabatter på märkes sakerna, fanns som vanligt en del okända/kina märken men jag ville se de feta reorna på märkesprylar som förr i tiden. Å den största floppen, ingen "show-anda" alls. var e alla kroppsmålade brudarna :P å allt som hör till en "mc-mässa" var va alla bikers?

aja.... tur jag har er sporthoj så jag kan gråta ut ordentligt ;(

Last edited:
Ölen.... 70 kr.

Om man passerar spärren, glöm inte stämpel, och tar hissen längst upp i huset kan du få köpa en 40cl Spendrups på fat för 82 kr!

Visserligen Brutal brewing IPA, http://www.spendrups.se/lib/ProductViewDetails.aspx?id=66&ProductId=1347 inte en vanlig storstark som nere på mässan.

Sällskapet åkte upp för räkmackans skull. Räckmacka 255 kr!:tummenupp

Jag åt fisk och potatis och tog två öl för bara 467 kr! :)
Den andra var Ocean http://oceanbryggeriet.se/produkter/ordinarie-produkter/india-ale-pale verkligen lokalt, man kan se bryggeriet. Utsikten är lysande däruppe.

Nä nä nä - XR 650 gav aldrig upp!
Modellen ingår i Hondas strategi att helt enkelt avstå från att tjäna pengar på en modell genom att sluta sälja den, och inte utveckla någon efterträdare - tills folk snackar upp den gamla modellen till skyarna och gör det gamla modellnamnet till en himlakropp som tävlar med solen om att stråla, lysa - och vara onåbar.

Då - efter 20 år så kommer efterträdaren! "Gav upp" tss tss tss...

Somliga förstår sig inte på Hondas fantastiska management, så mycket är klart.

I Sverige har vi ju som policy att inte anställa chefer med "branscherfarenhet" för att vi ska få in "nya" idéer och "tänka utanför lådan" men att det kom från Japan visste jag inte. :D

Toyota har ju gett oss Mean Production...

Satt i valet o kvalet att slösa en dag på att åka till mässan har ju bara ca 50 min dit men när jag läser vad ni skriver så är nog en dag i skogen med pitbull mer givande, vill man se hojar kan man ju åka till valfri återförsäljare när som helst året runt..

Skillnad i dag o när mässan på 80 talet låg i Stockholm fifan, fri öl gick att klämma o provsitta vad som helst, billigt som FN att köpa hjälmar o kläder.. Fick mitt sponsrade av yamaha på mässan i Stockholm bara sådär�� någon vecka efter mässan damp en ny yamaha i kartong ned i garaget SM vässade cylinder topp pipa o Reed kom i en egen kartong.. Gratis kläder o stövlar från halman. Hjälm stog agv med..

Allt var bättre förr helt klart ������

Fast det är det ju på vilken krog som helst idag typ.. Sen smakar en öl alltid bättre på mc-mässan, iallafall om man låtsas som att man kikar över sitt garage:D

Jag hade velat se en Yamaha R1 med 60th lackering..

70 spänn för en pilsner, normalpris?
Vilken djäkla tur att jag är född i den kultiverade delan av Sverige

mm på krogen har 60-70spänn varit normalpris vääääääldigt läänge. tror de kommer höja snart till 90 :P

Satt i valet o kvalet att slösa en dag på att åka till mässan har ju bara ca 50 min dit men när jag läser vad ni skriver så är nog en dag i skogen med pitbull mer givande, vill man se hojar kan man ju åka till valfri återförsäljare när som helst året runt..

Skillnad i dag o när mässan på 80 talet låg i Stockholm fifan, fri öl gick att klämma o provsitta vad som helst, billigt som FN att köpa hjälmar o kläder.. Fick mitt sponsrade av yamaha på mässan i Stockholm bara sådär�� någon vecka efter mässan damp en ny yamaha i kartong ned i garaget SM vässade cylinder topp pipa o Reed kom i en egen kartong.. Gratis kläder o stövlar från halman. Hjälm stog agv med..

Allt var bättre förr helt klart ������

http://youtu.be/-CuuJ0LnEAk

70 spänn för en pilsner, normalpris?
Vilken djäkla tur att jag är född i den kultiverade delan av Sverige

Beror iofs vad det är för öl. Stor stark är väl normalpriset runt 40-60kr här i Götet men på flaska så är det ofta runt 60-70kr. Då är det ju 50cl.
Men 33cl Coca-Cola för 31kr var saftigt..

PS. Jag säger inte att det är billigt, bara inget att bli förvånad över. Särskilt inte på mässor/flygplats osv osv. Det är lite som att de är ett eget litet land med monopol, all föda/dryck är dyrare.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT