Toppackning ?? !!

Miniwipp

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2006
Hoj
Fd GSXR 750Turbo
Hej igen !!
Har letat men kan någon svara på om det går att köra med dubbla toppackningar ?? Det verkar ju inte finnas tjockare till min (GSXR 750-95).
Eller är jag alldeles skogstokig nu ??:huvet
Mvh Magnus

Varför ska du ha tjocka eller dubbla packningar?
Kompsänkning för turbo? Det görs oftast genom en cylinderspacer, dvs under cylinderblocket har man dubbla packningar och mellan dessa båda en utskuren plåt som gör att cylblocket höjs 1-2 mm.

Varför ska du ha tjocka eller dubbla packningar?
Kompsänkning för turbo? Det görs oftast genom en cylinderspacer, dvs under cylinderblocket har man dubbla packningar och mellan dessa båda en utskuren plåt som gör att cylblocket höjs 1-2 mm.

Nja,, tänkte att det skulle gå enkelt att skyffla dit dubbla packningar om det bara hade funkat (för att göra det så enkelt som möjligt).

jag har ju i dagsläget 11,8:1 i komp och skulle vilja sänka det lite på enklast möjliga sätt, jag ska ju iof köra på E85 och inte gå upp i de tunga grabbarnas division när det gäller laddtryck, ska hålla mej under 0,6 bar, tror inte min snurra fn hänger med till så mycket mer (Td04-13G) och det är tänkt att bli lite som ett experiment tills jag kan bygga om maskinen helt inför nästa säsong.

Mvh Magnus

Ok, då är jag med i matchen.
Jag tror att du ska glömma dubbla toppackningar. I kombination med höga tryck (turbo + 11,8:1) så tror jag att du kommer att få dålig hållbarhet på toppackningarna. Nu är jag inte helt säker men visstfan känns det som om toppackningarna kommer att bli rätt utsatta?
Iofs så är E85 och måttligt laddtryck bra men hur lång tid tar det tills du börjar höja laddtrycket?
Och det kommer _definitivt_ att sluta med höga laddtryck. Såvitt jag vet så finns det _ingen_ som klarar av att låta bli att skruva på wastegaten.:D

Nu har jag inte en susning om vad din turbo klarar men såna är ju oftast "rätt" enkelt att byta.

Och har du redan planerat att riva av toppen för att dubblera packningen så kan du lika gärna lyfta cylblocket också. Inte så mycket extrajobb och du får samtidigt chansen att hona loppena och peta dit nya friska ringar samtidigt. Du vill ju inte att de dyrbara hektona laddtryck ska försvinna ner ibland kolvringar med korsdrag, eller hur?

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back