Tog en "premiärtur" på 65 mil..

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Jepp nu är årets premiär ett faktum, Jag och Keno ställde på hojarna på fredag f.m, efter mycket velande mellan hoj/bil. Planen var ju att ta sig till Gotland, och vädret verkade lovande så vi chansade. Körde fina vägar över e-köping, strängnäs, mariefred, nykvarn, tälje, rosenhill, nynäshamn. Skönt att slippa alla motorvägar. Vädret var bra och vi frös inte förrän lite på slutet då det började bli sent på kvällen. Sen var de 2 klockrena dagar på Gotland, med bra väder och en hel del hojåkning och annat kul.. Tyvärr såg vi på vädret att det skulle bli regn/snö på hemresedagen (mån) och mycket riktigt var det gråtrist på väg till färjan, och när vi närmade oss fastlandet så var det snöblandat regn. Jaja vad ska man göra, bara att köra. Rätt skönt när vi var hemma, men allt som allt en kul resa, bortsett från hemvägen.. Behöver jag säga att vi var dom enda cyklarna på gotlandsbåten :D och nu är iaf. 65 mil gjorda inför 2010 säsongen.. Ses på vägarna :tummenupp

Bilder

1. På båten
2. Utanför båten
3. Vid havet i Visby
4. Fick ner både jeans å sneakers i kutsen, snudd på goldwingvarning ju :gnissla
5. Parkerade i Klintehamn
6. Ovanför hamnplan
7. Va tvungen att ta bild med fåret vid österport
8. Solnedgång genom ringmuren vid strandpromenaden :D

Bifogat

• DSC01014.jpg
    DSC01014.jpg
    239.1 KB · Visningar: 53
  • DSC01025.jpg
    DSC01025.jpg
    232.3 KB · Visningar: 57
  • DSC01029.jpg
    DSC01029.jpg
    229.8 KB · Visningar: 50
  • DSC01023.jpg
    DSC01023.jpg
    240.6 KB · Visningar: 57
  • DSC01019.jpg
    DSC01019.jpg
    249.1 KB · Visningar: 52
  • DSC01046.jpg
    DSC01046.jpg
    238 KB · Visningar: 54
  • DSC01044.jpg
    DSC01044.jpg
    244.1 KB · Visningar: 57
  • DSC01034.jpg
    DSC01034.jpg
    225.7 KB · Visningar: 44
PORR!!!! Jag säger bara PORR!!!:)

Nej, de bilderna har de sparat till sig själva! :D

Fett med respekt till er båda! Fråga: Har de något speciellt sätt att sätta fast hojarna på färjor? Med sjögång och sån skit så vågar man väl inte bara ha den på sidostödet eller?

Nej, de bilderna har de sparat till sig själva! :D

Fett med respekt till er båda! Fråga: Har de något speciellt sätt att sätta fast hojarna på färjor? Med sjögång och sån skit så vågar man väl inte bara ha den på sidostödet eller?

Dom har spännband som man får låna och öglor i golvet, sen är det bara fantasin som sätter gränser :näsblod

Tack för en grym helg bitch!

fråga, kom ni hem i söndags??
tänkte att det snöade ju lixom en del :tungan

Nej kom hem i måndags, körde hela vägen i omväxlande snö/snöblandat regn/uppehåll. Vid nynäs/sthlm låg det lite snö på vägarna fläckvis, och hade kommit en hel del snö i naturen, men det drabbade ju inte oss iofs.

Tack för en grym helg bitch!

Tack själv bitch :krama

Vad kostar det att leka båtflykting då??

Nu kostade det 1500 ToR med 2 hojar, säkert dyrare på högsäsong.. Fått på Mivv-blåset än?

va fan JD Har du kört hoj UTAN mig på Gotland? svin :D jag vill åsså

Haha jaa de blev så illa tyvärr, men nästa gång får du haka på :tummenupp men då blir det väl iofs med geggmoppen kanske :ggnattack :D

Edit: btw köra geggmoppe på söndag eller??

Last edited:
Haha jaa de blev så illa tyvärr, men nästa gång får du haka på :tummenupp men då blir det väl iofs med geggmoppen kanske :ggnattack :D

Edit: btw köra geggmoppe på söndag eller??

gegga sig i helgen, absolut. Men jag måste få lasta crossen i din yberbuss då jag sålde volvon idag.

BTW köra lite motard\sporthoj imorgon onsdag? runt 17-18 tiden

Söndag, ryktas att Strängnäs crossbana (jord) skall öppnas om vädret sköter sig. Be there or be pipig 4ever. :fakta

Taget :fakta kan ju inte bli pipig 4 ever, tycker man är tillräckligt pipig redan :tuttar alla som inte gasar geggmoppe i strängnäs på söndag är våldtäKctmän :gangsterrap

gegga sig i helgen, absolut. Men jag måste få lasta crossen i din yberbuss då jag sålde volvon idag.

BTW köra lite motard\sporthoj imorgon onsdag? runt 17-18 tiden

Lasta i min pimpmerca, självklart :tummenupp min bil är din bil broder :D och grattis till volvoaffär, när köper du V8 vrålåkscrossbuss då?

Gathoj tyvärr inte, du vet som egen företagare så måste man ju jobba till sent på kvällarna, så jag hinner inte :huvet en annan gång :brinnerup

Tyvärr inte, åker till avesta imorrn och ska malla det hela,
få se om jag inte kan få det svetsat tills vi kommer hem från spanien den 24'e.. hoppas som fan, för nu vill jag ha hem 'vita blixten' ;)

Okej, men ingen panik, säsongen har ju inte ens börjat på riktigt, men förstår att du vill ha hem plastmissilen, hoppas det blir bra när du fått de svetsat. Ses i sommar :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman