TM40 knas..

crossman

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2004
Hoj
HONDA CR 500R -96
Har monterat på en Mikuni TM40 med accpump på min XR650R. Den går klockrent över nästan hela registret utom när man släpper på gasen. Då stuper den/dörar. Har provat att byta till större lågfartsmunstycke(satt 25 org). Bytte till 27,5 men det vart ingen skillnad så då provade jag med 30 och det hjälpe inte det heller. Vad kan det vara som gör att hojen beter sig på det viset.

Mycket tacksam för svar.

crossman skrev:
2620124 Har monterat på en Mikuni TM40 med accpump på min XR650R. Den går klockrent över nästan hela registret utom när man släpper på gasen. Då stuper den/dörar. Har provat att byta till större lågfartsmunstycke(satt 25 org). Bytte till 27,5 men det vart ingen skillnad så då provade jag med 30 och det hjälpe inte det heller. Vad kan det vara som gör att hojen beter sig på det viset.

Mycket tacksam för svar.
du har kanske tomgången för lågt :va

Lite OT

Men hur mkt betalade du för förknasaren, och vart köpte du den??
Letar lite efter en själv, + nytt avgassystem

Jag betalade 3900kr inkl frakt från mikuni topham. Den såldes i ett kitt med vajrar+gashandag+4st huvudmunstycken(dock inga lågfartsmunsycken, går dock att beställa från http://www.stibomotor.se/ ).
Nu åter till förgasarhistorien. Provade att slänga tillbaka 27,5:s lågfartsmunstycke höjde nålen 1 snäpp samt justerade ut blandskruven lite och nu döar den inte när man släpper på gasen. :) Den är med andra ord helt körklar nu, dock är det lite finjusteringar på blandskruven kvar.

Last edited:
Tm40

PutteLiten skrev:
2620594 Lite OT

Men hur mkt betalade du för förknasaren, och vart köpte du den??
Letar lite efter en själv, + nytt avgassystem

Tjena Putte!
Hör av dig till mig om du fortfarande är intresserad av en billig TM40!.. bestyckad och klar för XR650... å den e flång ny!

Krille 0706-958903 (jag gör mitt bästa för att svara, men hör inte alltid när kompressorn är på!):tummenupp

kernell_no5 skrev:
2663899 Tjena Putte!
Hör av dig till mig om du fortfarande är intresserad av en billig TM40!.. bestyckad och klar för XR650... å den e flång ny!

Krille 0706-958903 (jag gör mitt bästa för att svara, men hör inte alltid när kompressorn är på!):tummenupp

Jag är intresserad!! :)

Ringer i veckan :)

Vad får man för en tm40-fugge? Jag har en som ligger och skräpar, men vet inte om jag ska behålla den eller sälja..

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back