Tl1000 S/r??

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Är det nån som vet om det är någon skillnad mellan gaffel/gaffelbenen på en TL1000 R och S från 97/98??? Är det en BRA gaffel?!

All info intressant...

Tack på förhand!

Wibbe skrev:
Är det nån som vet om det är någon skillnad mellan gaffel/gaffelbenen på en TL1000 R och S från 97/98??? Är det en BRA gaffel?!

All info intressant...

Tack på förhand!

Det är väl samma gaffel som på min.du får väl snoka på min eller har du redan gjort det.. :tungan

Häggen skrev:
Det är väl samma gaffel som på min.du får väl snoka på min eller har du redan gjort det.. :tungan

Hehe, jag ska om exakt 3 timmar, 19 minuter och 34 sekunder! :tummenupp

Enligt en gammal Bike jag läste ikväll ska det vara i stort samma gafflar.
Jag tycker framgaffeln är bra, men jag är säkert på en annan nivå än dig (sämre än dig alltså)

-PLM- skrev:
Enligt en gammal Bike jag läste ikväll ska det vara i stort samma gafflar.
Jag tycker framgaffeln är bra, men jag är säkert på en annan nivå än dig (sämre än dig alltså)

Hmm...låter ju intressant! Undrar vad den väger? Min gamla '91a gaffel väger ca 14 kg om jag inte minns fel, vill ju inte montera en tyngre gaffel nu när chassit ska få sig en uppgradering i vinter.

Svänga är JAG en nybörjare på... :gnissla

Wibbe skrev:
Hmm...låter ju intressant! Undrar vad den väger? Min gamla '91a gaffel väger ca 14 kg om jag inte minns fel, vill ju inte montera en tyngre gaffel nu när chassit ska få sig en uppgradering i vinter.

Svänga är JAG en nybörjare på... :gnissla

Duger långt.
Köp en komplett gaffel från en lite nyare 750, TLR eller Hayabusa med skivor och sexkolvsok och hela rubbet så har du bra gaffel och bromsar.

Det enda som skiljer mellan R och S gaffeln är fjäderstyvheten och kanske även dämpningen.
(Jag har för övrigt två R-ben hemma som jag inte använder om du är intresserad.)

Är det sexkolvs ok på S'en oxo? Det har jag visserligen redan bytt på min gamla gaffel oxo.

Wibbe skrev:
Är det sexkolvs ok på S'en oxo? Det har jag visserligen redan bytt på min gamla gaffel oxo.

4-kolvsok!

Fredrik GSX skrev:

Usch då! Hoppas mina går att flytta över då, har för att det är 90 mm mellan fästöronen på både 1100'an och TL'en.

Nån som vill köpa 4 kolvsok?? :rolleyes:

Wibbe skrev:
Usch då! Hoppas mina går att flytta över då, har för att det är 90 mm mellan fästöronen på både 1100'an och TL'en.

Nån som vill köpa 4 kolvsok?? :rolleyes:

Japp, 90mm på båda, ja kanske det beror på priset.

Ja, 6skjutarna från TLR passar på TLS, jag köpte såna till min TLS förut, men huvudbromscylindern är för klen för att driva oken. Funkar bra när beläggen är fräscha och man tryckt ihop kolvarna så det blir lite tryck i bromsvätskekoppen, men efter ett tag måste man pumpa upp tryck i handtaget då och då, så köp TLRs bromspump också.
Jag säljer mina sexskjutare om det är intressant, ser ut som nya, 2000:- med fräscha belägg.

-PLM- skrev:
Ja, 6skjutarna från TLR passar på TLS, jag köpte såna till min TLS förut, men huvudbromscylindern är för klen för att driva oken. Funkar bra när beläggen är fräscha och man tryckt ihop kolvarna så det blir lite tryck i bromsvätskekoppen, men efter ett tag måste man pumpa upp tryck i handtaget då och då, så köp TLRs bromspump också.
Jag säljer mina sexskjutare om det är intressant, ser ut som nya, 2000:- med fräscha belägg.

Suzuki har samma bromscylinder diameter på både hojar med 4kolv och 6kolvsok, 5/8" kolv diameter.

gixxer_1255 skrev:
Suzuki har samma bromscylinder diameter på både hojar med 4kolv och 6kolvsok, 5/8" kolv diameter.

Är du säker på det? Jag luftade systemet säkert 1000gånger utan förbättring, men när jag satte på 4kolvsoken blev det bra igen.
Och på amerikanska forum har det varit diskussion om TLS bromscylindern orkar med 6skjutarna, samt diverse knep hur man skulle få det att funka ändå.

-PLM- skrev:
Är du säker på det? Jag luftade systemet säkert 1000gånger utan förbättring, men när jag satte på 4kolvsoken blev det bra igen.
Och på amerikanska forum har det varit diskussion om TLS bromscylindern orkar med 6skjutarna, samt diverse knep hur man skulle få det att funka ändå.

Nja helt säker är jag inte, TL1000S kan ha en annan bromscylinder, men jag tvivlar. Jag har en bromscylinder från en GSXR 750 88 (4kolvsok) på min GSXR och Tokico 6kolvsok från en GSXR 750 96 och det funkar kanon bra. Jag har oxå en bromcylinder från en TL1000R liggande i garaget och den ser ur exakt likadan ut. Och vad jag har förståt av diskutionerna på Gixxer.com så har alla GSXR, TL1000R o S, Hayabuser samma bromsylindrardiameter 5/8"

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...