Tjena, jag vet att det kanske inte är så många här som åker i skogen med sina LC4
r men ja chansar endå.
(Det finns ju dock många med Rallyekam här.)
Jag gör den långa storyn kort ...
För en vecka sedan bytte jag till Rallyekammen i min 625SXC-07, allt är frid och fröjd vad gäller gången och kröbaheten förutom att motorn tenderar till att vilja tjuvstanna ibland när man drar in kopplingen på en tajt stig tex.
Vad tror ni angående detta, är Rallyekammen tjuvstoppsbenägen av sig?
(Förgasaren är nydonad med, ny nålventil, ny nål, nya munstycken ny bränsleskruv m.m.)
Och vad kör ni grabbar med för bestyckningar till Ralleykammen?
Följande är gjort med förgasaren och avgaset.
FCR41MX:
-Bestyckad 48/168 bränsle skruven 1,7 varv ut och OBEKR nålen i 4:e hacket från topp.
-R&D Powerpump 2 ställd på ca:40# i leak jet.
-SXS axpumpsfjäder.
-Öppnad luftburk-
Avgas:
-STD grenrör med egenbyggd fullflödes dämpare med 42mm innerrör (94db)

(Det finns ju dock många med Rallyekam här.)
Jag gör den långa storyn kort ...
För en vecka sedan bytte jag till Rallyekammen i min 625SXC-07, allt är frid och fröjd vad gäller gången och kröbaheten förutom att motorn tenderar till att vilja tjuvstanna ibland när man drar in kopplingen på en tajt stig tex.
Vad tror ni angående detta, är Rallyekammen tjuvstoppsbenägen av sig?
(Förgasaren är nydonad med, ny nålventil, ny nål, nya munstycken ny bränsleskruv m.m.)
Och vad kör ni grabbar med för bestyckningar till Ralleykammen?
Följande är gjort med förgasaren och avgaset.
FCR41MX:
-Bestyckad 48/168 bränsle skruven 1,7 varv ut och OBEKR nålen i 4:e hacket från topp.
-R&D Powerpump 2 ställd på ca:40# i leak jet.
-SXS axpumpsfjäder.
-Öppnad luftburk-
Avgas:
-STD grenrör med egenbyggd fullflödes dämpare med 42mm innerrör (94db)