Tjuvar i Tullinge/Riksten

Sundog

Medlem
Gick med
1 Nov 2004
Hoj
RC24
Blev imorse väckt av tjutande billarm och när jag kikade ut såg jag att en jävla apa hade slagit sönder dörrutan och rotade i bilen. 20 sekunder senare var jag ute, utrustad med byxor och ett slagträ, men såg bara häcken av en gammal gråblå 245 sakta försvinna. 2 minuter senare drog man iväg med hojen, men eftersom det går att rymma härifrån åt flera håll så blev det en mindre lyckad tjuvjakt. Nu till saken. Åker man till Bulten från Huddingevägen/Tullinge så kan man vid den första skarpa högerkurvan se flera nedbrända bilvrak. Min sambo var och snacka med några gubbar här i området och de var rätt säkra på att det är därifrån jagr fått besök, enligt de (och även polisen som jag frågade samma sak imorse) finns det nån knarkarcamping där i skogen. Tydligen brukar de hälsa på här vid flygfältet ibland och stjäla allt som går att stjäla. Tog sen en liten tur i skogen, men fick inte träffa några misstänkta, däremot hittade jag ett 20-tal nedbrända/sönderslagna/plundrade bilar. Tror knappast att de inte är stulna. Så vet någon om det går och kolla upp chassinummer på nåt sätt, vet någon vad det är för pack som håller till där, har någon mer lust och förstöra detta näste - hör av er. Polisen verkade inte vara särskilt intresserad av det hela.

Bifogat

• 01.jpg
    01.jpg
    114.3 KB · Visningar: 425
  • 02.jpg
    02.jpg
    127.8 KB · Visningar: 438
  • 03.jpg
    03.jpg
    113.5 KB · Visningar: 444
Enligt ett par år gammalt rykte så har dom (Pundarna) förskansat sig i en av Flottiljens bunkrar ute i skogen. Polisen har kollat till stället några gånger men inte gjort någon raid ännu.
Dom tyckte väl dom hade bättre där än inne på plattan.

Freedom: kan du kolla dessa

VW Golf: WVWZZZ1HZNW020189
Volvo 244: YV1244883H1249832
Volvo 744: XV1744813G0049453
Saab 9000: YS3CE65B1S1000347

Collo: Självklart :huvet

såna "pundare" e inte så svårt att få bort

även "dom" har självbevarelsedrift, dvs hot & tillräckligt bestämd, så kan jag lova att dom flyttar sitt pack

Last edited:
Håller med, kanske inte mitt smartaste inlägg här på SH :näsblod

:tummenupp När jag tänker på allt dumt jag sagt och gjort så kan jag ibland stöna högt. ;)
Jag tar bort mitt inlägg för den händelse du vill ändra ditt förra.
Jobbigt att få saker stulna.

/J

Last edited:
Freedom: kan du kolla dessa

VW Golf: WVWZZZ1HZNW020189
Volvo 244: YV1244883H1249832
Volvo 744: XV1744813G0049453
Saab 9000: YS3CE65B1S1000347

Collo: Självklart :huvet

VW Golf - Direktimport, körförbud pga obesiktigad, avställd sedan 051207, ägs av en kille född 1985 boende i Vaxholm.
Volvo 244 - Körförbud missad besiktning, avställd sedan 030515, ägs av man född 1970 boende i Årsta.
Volvo 744 - Körförbud pga missad besiktning, avställd sedan 000131, ägs av man född 1966 boende i Haninge.
Saab 9000 - Körförbud pga obetald skatt, ej avställd, ägs av man född 1960 boende i Huddinge (Adressen är lite intressant: BOX1214/FRIVÅRDEN SÖDERTÖRN)

Ingen av bilarna är anmäld stulen.

Jo jag åkte förbi "högersvängen" idag på eftermiddagen(söndag)...Snuten var där och snokade runt...tror att dom hade en hundpatrull.Jag såg också en massa sönderslagna/uppbrända bilar.

Jo jag åkte förbi "högersvängen" idag på eftermiddagen(söndag)...Snuten var där och snokade runt...tror att dom hade en hundpatrull.Jag såg också en massa sönderslagna/uppbrända bilar.

Jag var också där vid ungefär samma tidpunkt och snackade med en polis med hund. Precis som av igårdagens samtal med en annan polis fick jag intryck att de har noll lust göra nåt åt det hela, eller ens kolla vad som pågår där i skogen. Han önskade mig även lycka till om jag skulle försöka leta reda på de mytiska skogspundarna. Som Wiseguy sa är de nog rätt nöjda när problemet håller sig i skogen istället av Sergels torg.

Tack Wiseguy, ska fixa fram fler imorgon :)
Nån som vet var chassinummer sitter på alfa-romeo och chrysler voyager?

Last edited:
Jag var också där vid ungefär samma tidpunkt och snackade med en polis med hund. Precis som av igårdagens samtal med en annan polis fick jag intryck att de har noll lust göra nåt åt det hela, eller ens kolla vad som pågår där i skogen. Han önskade mig även lycka till om jag skulle försöka leta reda på de mytiska skogspundarna. Som Wiseguy sa är de nog rätt nöjda när problemet håller sig i skogen istället av Sergels torg.

Ja va trött man blir...förjävligt att dom ska hålla till i skogen och skräpa ner/förstöra...men det är väl som vanligt med svenska polisen..inga resurser..

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti