Hej alla kunniga,
jag känner mig som en idiot.
En gammal sliten Kava som dock startar även om den är lynnig är mitt
centrum.
Läste för något år sedan (eller två) om en grabb som hade bråttom (vid 18.000 rpm och 5:e eller 6:e växeln gick inte motorn rent!
En annan hade bytt stift och undrade varför motorn gick ojämt.
Någon med stor självsäkerhet sade:
Byt stift.
Svaret kom snabbt:
Jag har bytt stiften.
Det trankila svaret var:
Byt stiften.
Hur begriper man ett system som skall lämna kvalitativ gnistmöjlighet
sisådär trehundra gånger per sekund?
Med lämplig ödmjukhet överlämnas frågan
Rippe
jag känner mig som en idiot.
En gammal sliten Kava som dock startar även om den är lynnig är mitt
centrum.
Läste för något år sedan (eller två) om en grabb som hade bråttom (vid 18.000 rpm och 5:e eller 6:e växeln gick inte motorn rent!
En annan hade bytt stift och undrade varför motorn gick ojämt.
Någon med stor självsäkerhet sade:
Byt stift.
Svaret kom snabbt:
Jag har bytt stiften.
Det trankila svaret var:
Byt stiften.
Hur begriper man ett system som skall lämna kvalitativ gnistmöjlighet
sisådär trehundra gånger per sekund?
Med lämplig ödmjukhet överlämnas frågan
Rippe