tjockisar

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Jag vet, jag får sjuka idéer och tankar, men lika bra att skriva här då jag inte är ensam om väldigt konstig syn på saker och ting :näsblod :D
Många är väldigt på med ordet 'tjockis' till folk, och det är många som tycker så om sig själv (även dom som inte borde göra det).
Då många tar illa upp när man säger det, och jag undrar egentligen vad du / ni klassar som tjock.

Alltså är det enbart något du säger för det låter så extremt jätte trevligt,
Eller är det dom som väger över ett visst antal kilo, den välfyllda ölkaggen, den blekfeta inomhuspersonen som bländar folk på stranden.

Alltså, vad tycker ni..

(nu blir jag väl bannad för att jag frågar så sjukt :3freak )

Jag är 115kg fördelade på 190cm och klassar mig själv som "tjock"

Men den som säger det till mig kan räkna med fet smäll :tummenupp

Dweezil skrev:
Jag är 115kg fördelade på 190cm och klassar mig själv som "tjock"

Men den som säger det till mig kan räkna med fet smäll :tummenupp

Hur lång man är och hur mycket man väger är inte allt.
Det finns många som väger 115kg och är 190 där en stor del är muskler.

För mig är en tjockis en person som kan greppa tag i en fettvalk på magen så hela handen fylls med fett :3freak

Kan personen greppa ännu mer så är man ett riktigt FETTO :hihi :hihi :hihi

En tråkigt nog vanlig missuppfattning är att det är vågen som visar/talar om vilken form du är i.
Sanningen är att det är spegeln som visar/talar om vilken form du är i.

En person som 170lång och väger 55 kilo kanske tror sig vara i mycket bra form men detta kanske inte alls stämmer, det kanske inte finns några muskler alls på kroppen, detta visar inte vågen utan spegeln

Last edited:
Tja, övervikt/fetma ligger väl i betraktarens ögon.

Ordet Tjockis tycker jag känns ganska nervärderande (såvida inte tjejen säger det med glimt i ögat).
Tycker ordet används till största delen i negativa ordalag just här på SH av någon anledning.

Jag tycker det brukar synas i ansiktet? En del har bara den kroppsbyggnaden att de är lite rundare eller har mer "depåer" (gäller främst tjejer). Är det så ser det bara hälsosamt ut i ansiktet. Övervikt däremot, ptja, det sätter sig inte klädsamt ovanför (eller på) halsen.

Och det har så gott som inget med vikt/längd att göra...

Alla är tjockisar!
har man mer än 10% av sin vikt i lagret mellan huden och sig själv är man en tjockis.

186 94-96kg= Ja e en tjockis :D
Fan lite vinter hulle e bra o ha på isarna!
Laddar fö beach 2006 kanske 2007 får se!

tjockis säger jag till kompisar små tjocka som smala.. hmm tjejer kanske tar illa upp :va

när nån har en väldig övervikt andvänder jag andra ord

kajlyl skrev:
tjockis säger jag till kompisar små tjocka som smala.. hmm tjejer kanske tar illa upp :va

när nån har en väldig övervikt andvänder jag andra ord

Som vadå?! "Ojojoj, här kommer Yeti!! håll undan gott folk" :hihi
Nejdå...allvar!
1,88cm 101,4kg.....har losat 30pannor nu så är det nån som kallar mig tjockis så är d bara pannskåt DIREkCt. nu är det bara kaggen kvar så kanske man slipper vara vassbadare i sommar igen.... :tungan

Men som nån skrev innan, det är nog i betraktarens öga ordet tjockis sitter. Finns ju överviktiga personer som bär upp det på ett snyggt sätt och vissa tjejer på¨ett sexigt sätt. Men sen finns det ju tyvärr folk som mår så dåligt av det att det påverkar hela deras liv....kan inte vara nåt kul alls det!

Last edited:
Det är väl när man inte mår bra längre och vantrivs.

Jag har "tappat" från 100.4kg->75kg, många tror det inte när de ser mig idag då jag är mycket smal. Gick från strl 56->48, och jag e 180cm lång.
Viktväktarna funkar!

Jag tycker man ska duga som man är.Samhället har skapat ett ideal som nästan bara ett fåtal kan uppnå och se ut som.Bara man inte är så kraftig/smal så att hälsan tar stryk,då kanske man ska ta tag i detta och göra någonting åt det.Själv är jag smal och lång som en planka.Och får ofta gliringar för det......och det är inte kul det heller.Jag tycker det är personen innuti som räknas.En riktig vän är en riktig vän....hur han eller hon ser ut.Man ska va älskad för den man är. :)

Billson skrev:
Tjock och snygg är inte samma sak tänk på det du :)

Smal och snygg är inte heller samma sak. Jag antar att det är det du försökte säga? :rolleyes:

En annan grej som e konstig e att folk kan säga: Fan va lång/kort/smal/spinkig/blek/brun du e".
Men aldrig att nån skulle säga till en tjockis att "fan vad tjock du e".

Visst har jag tänkt när man sett nån rund typ på MCD att" du ska nog inte äta här så mycke", men sen kommer man på sig själv med att det där har man ju fan inte å göra med.

Vikten tycker jag inte spelar någon roll, men är man så stor att man inte kan röra sig utan att bli andfådd, få onda knän och hela den visan, då är det nog dags att tänka om. Om inte annat så för personens egen skull:mattias

OT

Min katt är tjock, lr man skulle kunna säga jämnfet :D

Och tidningar, TV, affärerna med mera är fyllda av råd om hur man skall gå ner i vikt. Sedan finns det de som kämpar för att gå upp eller ens hålla vikten på en rimligt hög nivå. Snett!

Med stigande ålder löstes iofs problemet. :D

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...