"tjejkörd?"

• Thread starter Thread starter Kia
  • Start date Start date

Kia

Guest
Vad menas egentligen i en annons när det står att en bil är "tjej körd"?? :confused: :va
Varför kan man inte skriva att den är "gubb-körd"?? :va
Bara en fundering så där ändå....

Kia skrev:
Vad menas egentligen i en annons när det står att en bil är "tjej körd"?? :confused: :va
Är en hoj 'tjej-körd' så har de varvat max 5000 rpm och inte åkt över 80km/h

:tomten

Sen vad är det positiva i tjejkörd?

Killkörd: Kolvar och bromsar = slut

Tjejkörd: Växellåda och koppling = slut

:hihi

Kia skrev:

Saken är ju den att vissa menar att den har körts lugnare om den är körd av en tjej.

Så en bil anses då lite "bättre" om det står "tjej körd"??? Då måste ju vi köra lite "bättre" då åxå kanske eller?? *ler* ;)

Om man vill ha en frisk motor på hojen eller bilen som man kör så kanske man ska fundera på en tjejkörd, om någon servat åt dom förstås, för buckor från postlådor och allt annat möjligt som går att köra på det får man på köpet när man handlar tjejkört , och sprickor och annat otyg för man räkna med på en tjejkörd hoj.

Och koppling och växellåda får man räkna med att byta om det inte redan är gjort.

fördomarna sitter hårt...inlärda sen vi va små. nananaa...*sjunger* :rolleyes:

Tjejkörd betyder mesigt körd...nästan så hela motorn är igensotat..(alla killar vet ju att man måste varva ut rejält lite då och då).

Gubb-körd betyder att den är mesigt körd, men ompysslad! Hellre köpa en bil som är gubbkörd än tjejkörd om du frågar mig..

tjejer kan också köra som tjyvar...varför skulle det vara könsrelaterat :va

Hmmm, oftast så kör min sambo värre än mig faktiskt... Hon kom på bredställ på parkeringen utanför jobbet igår när hon skulle hämta mig och berättade stolt att hon varit ute och sladdat länge i all nysnö som fallit ;).

Kia skrev:

Jag får inte svara på den här tråden för Kia....då skulle hon såga av mig med motordrivet fordon som har konstig kedja.....

Å så skulle hon bötfälla alla hon känner igen från SH när dessa parkerar en enda pickosekund för länge....

Sen skulle hon starta så många trådar om tjejer så att vi killar inte hinner svara på dom....

:corn Jag har också "skrapat " mina kåpor.....måste ha varit när jag skulle göra en snygg U-sväng i kurvan och beställa en korv av nån i depån på Gotlandring .........

Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back