tjejkörd?

humlan

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
CBR 600RR-07
varför skrivs det tjejkörd för igentligen? är det positivt eller negativt?....har alltid undrat......så hur kör vi tjejer?........
:rolleyes: :squid

Tvättad men misshandlad mekaniskt med motorvägskörning på trean, fullgas med kall motor, osv...
Det är min emperistiska gissning att det betyder.

Beror nog på.. men kolla man på hur tjejen kör så skulle jag ju absolut heller vilja köpa hennes hoj än nån annans 23 åriga killes hoj.. fast att sätta ut tjejkörd i annons tycker jag e lite väl konstigt.. för oftast handlar de ju om hur man skött hojen i övrigt.. o inte hur den e körd.. :D

Tänkte skriva "tjejkörd" i annonsen men man ska ju inte ljuga. :rolleyes: Fast det är klart, jag ÄR ju tjej :fakta Men det har ju inte ett dugg att göra med hur hojen körs. Min hoj är mkt välskött (det är roligt att vaxa!) men har nerskrapade fotpinnar in till gummit och lila avgasrör.

samma sak som att skriva att den är lungt körd...............öööö, va.....jag tror ju inte att om du nu har en R1:a eller liknade så är det inte lungt körd, då är man dum i huvudet om man kör så.............................bara en liten fundering

Tro inte heller att "tjejkörd" behöver vara nåt positivt.... Min första hoj som jag övningskörde på skulle jag aldrig i livet vilja köpa! Växellådan....rys... Rassel,rassel...
Sen är det inget som säger att en tjej skulle köra "snällare" än en kille, man köper knappast hoj om man inte gillar att gasa!
Men för övrigt kanske man putsar lite mer på den, fast i vår familj är det tvärtom, jag putsar minst på min hoj! Skittrist....

/Bikerwoman :cool:

nä, jag brydde mig inte ens om att fråga "är hojen hårt körd?" när jag letade R1, det förutsätter jag att den är annars köper man inget sånt. Det var skicket och funktionen som var intressant.

Tjejkörd är gubbkörd med en ungdomlig tuch. Att hålla tankarna på när en hoj är "tjejkörd" av första ägaren är ÅEÅ VÄNDKANTER!

YEEHAA!

Det ska verka positivt när folk skriver tjejkörd - själv blir jag misstänksam... kallstartad? Slökörd?

Bättre att köra en motor hårt med koll än slött utan koll...

Samma sak som när man ser annonser där man motiverar sitt pris med en massa tillbehör (packväskor, xenonlysen)... vem har sagt att köparen gillar just det?

Silwer skrev:
nä, jag brydde mig inte ens om att fråga "är hojen hårt körd?" när jag letade R1, det förutsätter jag att den är annars köper man inget sånt. Det var skicket och funktionen som var intressant.

Vad blev det för någon ? årsmodell? har du inga bilder att visa? . . . :p

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...