Tjejförsäkring pyttsan!

*KTM Mannen*

Motard så klart!!
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Köpes Yammaha R1 04:a
Håller på att leta ny hoj och kollat runt lite med försäkringarna,det finns en tjejförsäkring som va ca 10000 billigare än om jag försäkrade den.

Men vad som inte framkom först va att killar inte fick köra den :va kan det verkligen va möjligt? jämställdhet va.........

Någon som vet mer?

*KTM Mannen* skrev:
Håller på att leta ny hoj och kollat runt lite med försäkringarna,det finns en tjejförsäkring som va ca 10000 billigare än om jag försäkrade den.

Men vad som inte framkom först va att killar inte fick köra den :va kan det verkligen va möjligt? jämställdhet va.........

Det är så..... tar man en tjejförsäkring så gäller den bara om det är en tjej som kör hojen.

Jag har det på min o min kille får alltså inte köra den. Bra va!!? :)

Nää.. men allvarligt.... det är så dom tänkt. Killar kör som dom gör.. o tjejer kör kanske inte lika...hmm... hårt.. o då ska det lixom gynnas.

Madhonda skrev:
Nää.. men allvarligt.... det är så dom tänkt. Killar kör som dom gör.. o tjejer kör kanske inte lika...hmm... hårt.. o då ska det lixom gynnas.

Ajuste.. å killar jobbar liksom lite hårdare.. å då ska dom liksom gynnas.. :va

BlueNote skrev:
Ajuste.. å killar jobbar liksom lite hårdare.. å då ska dom liksom gynnas.. :va

Jo...men det är väl precis det dom gör... män tjänar mer än kvinnor fast dom har samma jobb... det måste väl bero på det. Att dom jobbar hårdare. :rolleyes:

Madhonda skrev:
Jo...men det är väl precis det dom gör... män tjänar mer än kvinnor fast dom har samma jobb... det måste väl bero på det. Att dom jobbar hårdare. :rolleyes:
nja, vi är smartare bara ;)

Madhonda skrev:
Det är så..... tar man en tjejförsäkring så gäller den bara om det är en tjej som kör hojen.

Jag har det på min o min kille får alltså inte köra den. Bra va!!? :)

Ja klart du har rätt i hur killar kör (Ni kan ni med) men det brukar ju inte gälla om man är sambo?

Det är väl bara bita i det sura äpplet å betala............undrar om tösa ska få låna den då :D

Jämnställdhet, hatar det ordet :mad: Här på Volvo så får man inte vissa jobb för att man inte är en kvinna :kocko Har med kvoteringen att göra säger dom. Så kommer det en kille och en tjej och söker samma jobb och kvinnan har NÄSTAN lika bra meriter som killen så måste man anställa kvinnan för att det inte finna så många på avd :va Om man skall få ett jobb eller inte tycker jag enbart skall ha med ens meriter och betyg att göra inte vilket kön man har :fakta

Happ, lite OT där men jag var tvungen :rolleyes:

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...