tjejer och motard

Ziggy

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM 990 SMT -09
Tjejen är sugen på motard, men hur går det med korta personer? Hon är 170? Jobbigt i trafiken kan jag tänka mig

Ja e 167 o ja har inga problem. Motarderna är ju ofta såpass lätta att det gör inget att man står o lutar dem lite vid rödljusen, man pallar med o hålla upp dem ändå. Hade man haft samma vinkel på en sporthoj hade det blivit för tungt o man kanske hade tappat den.

Jag är 173cm funkar fint i alla fall. Fast ibland kan det vara lite bökigt att kicka igång den när man står lite dumt

Jag är 169 mc å de har aldrig vart ett problem, åker enduro modellen å den känns lite högre än en motard, De ä bara till å handla:tummenupp

Last edited:
Ja e 167 o ja har inga problem. Motarderna är ju ofta såpass lätta att det gör inget att man står o lutar dem lite vid rödljusen, man pallar med o hålla upp dem ändå. Hade man haft samma vinkel på en sporthoj hade det blivit för tungt o man kanske hade tappat den.

Tack för alla svar, nu blir hon glad. Hon är skapligt avis på min 660 ;-)

/S

Ja inte ska det vara några problem... står alltid med bara en fot i backen vid rödljusen. Enda jobbiga som någon sa är om man står dumt och ska kicka, kanske någon lutning eller så... men då har man ju elstart! :tummenupp

Är 160 cm och kört enduro med extra höjd sadel... handlar som så många andra skriver om teknik! Jag har lärt mig att kicka igång hojen genom att stå på fotpinnarna, balansera fälla ut kicken och igång. Men vadå...om det är elstart så finns det ju inga hinder!!??:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT