Tjejen påkörd, vad kan man göra?

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Som sagt min sambo lånade min bil o blev påkörd bakifrån. Bilen som körde på henne smet från platsen.

Tjejen vart lagomt chockad o tog inte reg nr o har inget vittne, fast det va i rusningstrafik.

Vad kan jag göra förutom att knyta handen i fickan o betala reparationer själv?

Givetvis polisanmäla samt anmäla det till ditt försäkringsbolag som vid vilken annan olycka som helst, så får ditt bolag kräva pengarna av Trafikförsäkringsföreningen.

Givetvis polisanmäla samt anmäla det till ditt försäkringsbolag som vid vilken annan olycka som helst, så får ditt bolag kräva pengarna av Trafikförsäkringsföreningen.

Okej, hade fått för mig att man behövde nåt vittne för att kunna kräva pengar från trafikförsäkringsföreningen. Fast tjejen kanske räknas som det :)

Innan du skriver en polis anmälan och rapporterar det försäkra dig om vittnesbiten. I och för sig krävs det nog mindre vittnen för en påkörning bakifrån då det är rätt uppenbart än en parkeringsskada. Har själv blivit nekad det senare pg a att jag inte uppgivit att jag hade något vittne. Åter igen lönar det sig inte att vara ärlig. Mitt samvete tillåter dock inte något annat, men det är mitt problem.

Hoppas att det gick bra för din tjej. Bilen går alltid att reparera.

Den viktiga frågan här är dock, vad gjorde din sambo utanför köket?

Varför skulle du behöva vittnen?

D ska du väl behöva vittnen om du har inbrott i bilen oxå? Min bil blev påkörd på parkeringen och självklart täcker försäkringen ändå.

Varför skulle du behöva vittnen?

D ska du väl behöva vittnen om du har inbrott i bilen oxå? Min bil blev påkörd på parkeringen och självklart täcker försäkringen ändå.
Försäkringen ja, men nu är det ju motparten som ska betala. Eftersom han smet så går Trafikförsäkringsföreningen in och betalar istället, men då krävs det lite större bevisbörda, annars kan ju någon backa in i något och skylla på att han/hon blev påkörd av en smitare å så går TFF in och betalar istället.

Kolla om det inte blev någe färgskrap från den andra bilen, sen kollar du med statens kriminaltekniska laboratorium om de kan kolla vilken bil färgee kom ifrån och hur många som äger sådana. Sen är det bara att leta upp dom och spana. Till slut knäcker du den skyldige i ett förhörsrum.
Så går det till har jag sett på teve.

Hård smäll? Varit med frugan till sjukan?

Var hon ut från bilen när det hade hänt, regskyltar brukar kunna lossna ganska lätt =)

Skit i bilen,först ska tjejen till sjukan och få krocken dokumenterad även om hon inte känner något nu så kan det komma senare,när ni gjort det så ringer ni förs.bolaget så lagar dom bilen åt dej.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park