Tja

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Pluggar i västerås och kommer ta hojen till skolan fram till termin slut 7 juni. tänkte förena nytta med nöje och ta mig en hojsväng i era trakter. Vart samlas ni och har ni några schysta vägar som man kan bomba?

Har ni som vi har i stockholm med onsdagsträffar eller hur funkar det i västerås?

Mvh //Adde

Tisdagskörningar har dom Köping och träffas vid McD HÄR
I Västerås körs det onsdagskörningar vid tågstationen HÄR båda körningarna är det samling 18.00.

Kända vägar i området är Rytternevägen, Åsenvägenoch Otikrog dessa är kända vägar i området dock kanske inte några bombarvägar typ "Bulten"

Last edited:
Vågar du köra med motarderna är det fredagar 21:00( eller 22:00?) på stationen som gäller:brynad.

Otikrog dessa är kända vägar i området dock kanske inte några bombarvägar typ "Bulten"

"Restid ca: 31 min" - :rofl Ahem... :brinnerup

Otikrog och suraåsen lämpar sig bäst för inspirerad körning, relativt lite trafik, superfin beläggning och perfekta böjar (dock vet pÅlisen om det med, de står rätt ofta på suraåsen).

Ungefär i höjd med Bastmora så är det hEstcheyer i farten stup i ett (otikrogsvägen upp mot Fagersta).

Så fort vädret snyter sig lär det bli någon go' runda Köping - Skinnskatteberg - Oti - Fagersta - Ängelsberg - Sala (glass-stopp) och retur mot kajfiket för en posörkaffe med spegelpilotisar. :banana

Vågar du köra med motarderna är det fredagar 21:00( eller 22:00?) på stationen som gäller:brynad.

När skall ni inse att även era hojar är roligast på krokiga 70-vägar? :va

Last edited:

Otikrog och suraåsen lämpar sig bäst för inspirerad körning, relativt lite trafik, superfin beläggning och perfekta böjar (dock vet pÅlisen om det med, de står rätt ofta på suraåsen).

Ungefär i höjd med Bastmora så är det hEstcheyer i farten stup i ett (otikrogsvägen upp mot Fagersta).

Så fort vädret snyter sig lär det bli någon go' runda Köping - Skinnskatteberg - Oti - Fagersta - Ängelsberg - Sala (glass-stopp) och retur mot kajfiket för en posörkaffe med spegelpilotisar. :banana

De vågar aldrig.

Köpingsturen kan förutom gå över oti till fagersta, oftast via skinnskattebergsåsen härligt kurvig och kuperad, me like, ängelsberg och bort mot salbohed till västerås igen via skultuna kan även bli Västermorundan fin mc väg eller mot Katrineholm, flodafors bie och häleforsnäsvägen, till väg 214 mot julitakorset igen. Alternativ mot medåker ev Norrbysvängen beroende på hur vägen är, käglan ända bort till Örebrokorset. Kolsva och genom skogen o vägen bort mot Lindesberg! Det är väl favoritvägarna man i princip alltid kör:) Kan bli bara mot Himmeta och Sundängesvängen med.

Ansluter du så kommer du inse vad rika vi västmanlänningar är på härliga mc vägar i vår omnejd:tummenupp

Naturligtvis skall du komma och träffa oss!:tummenupp hittade en liten otikrogs film att titta på! lite ålderstigen film dock och touring varning ;)

http://www.youtube.com/watch?v=aBO_wmH2KXc&feature=related

ps: jag menar cyckeln som filmar

Då ska jag ansluta någon onsdag. Har en förkärlek till kostigar, svänger mer och blir mer trevlig i kroppen. Högfartstouring har aldrig varit nån favorit, bättre med bra fart där det svänger rejält:D.

Motardbus kl.22.00 en fredag är avklarat, dock jävligt kul. Ett förslag är sälj och köp en skrevraket, det är där känslan finns:krama

http://www.youtube.com/watch?v=MQ6pbyoOAq0

Så jag får väl kontra och fråga om ni med motarder våg följa med på en tripp här nere.

Skämt å sido. vore grymt trevligt att träffa lite hojfolk från v-ås trakten. :)

SGM

Våra hojar toppar knappt 70 ju haha.
Visst de går bra vissa bitar "tex käglan" men att sitta å nöta toppvarv på sista växeln hela tiden är rätt tråkigt i mitt tycke iaf.

Nu va det länge sen jag körde nån gruppkörning men dyker det upp lite folk som vill åka i normalt tempo på dom STORA vägarna så slipper man kanske känna sig som en stoppkloss som alla väntar på :rolleyes:

Jag tror det är svårt att få balans för båda grupper.

Sen är det ju en sväng att åka för att ta sig till tex käglan vilket jag tror många med mindre motarder inte ser framemot.

Jag ska iaf försöka komma ut och puttra lite mera landsväg detta år, få se om nån annan motard åkare vågar sig med :D

Last edited:
SGM

Visst de går bra vissa bitar "tex käglan" men att sitta å nöta toppvarv på sista växeln hela tiden är rätt tråkigt i mitt tycke iaf.

Nu va det länge sen jag körde nån gruppkörning men dyker det upp lite folk som vill åka i normalt tempo på dom STORA vägarna så slipper man kanske känna sig som en stoppkloss som alla väntar på :rolleyes:

Sen är det ju en sväng att åka för att ta sig till tex käglan vilket jag tror många med mindre motarder inte ser framemot.

Jag ska iaf försöka komma ut och puttra lite mera landsväg detta år, få se om nån annan motard åkare vågar sig med :D

Nja, det är ju bara att välja vägar efter hojarna. :) Det var inga problem att åka 8or runt sporthojar med seKsförtin' i höstas (givet rätt väg).

Jag har hellre med lite retarder och håller vettigt tempo, än fullbottgas rakt fram (helt ointressant).

Nja, det är ju bara att välja vägar efter hojarna. :) Det var inga problem att åka 8or runt sporthojar med seKsförtin' i höstas (givet rätt väg).

Jag har hellre med lite retarder och håller vettigt tempo, än fullbottgas rakt fram (helt ointressant).

Har själv blivit tokförnedrad av 450/600:or på kringelikrok..spelar ingen roll hur tuff man ser ut vid korvmojen med 170+hk litershoj, lovar att den motardyngling med 30-40 hk lämnar denna bakom sig med ett leende på rätt väg:D:fakta

• Gilla
Reaktioner: SGM
Har själv blivit tokförnedrad av 450/600:or på kringelikrok..spelar ingen roll hur tuff man ser ut vid korvmojen med 170+hk litershoj, lovar att den motardyngling med 30-40 hk lämnar denna bakom sig med ett leende på rätt väg:D:fakta

Uja, men vi ser bra fräsiga ut! :D ;)

Tror det ofta beror på att många med motarder har rätt låg drevning. Rätt drevning så är 110-120 lagom maxtouringfart... tycker iaf jag. Sen att man "peakar" lite på krokvägarna är ju inga problem.

Den vägen skulle jag vilja se som är för krokig för att haka på en motard som maxar 120km/h:D Har ingen aning vart den finns jag har då aldrig hittat en så krokig väg om det nu inte vart en grusväg förstås;)
:D

Den vägen skulle jag vilja se som är för krokig för att haka på en motard som maxar 120km/h:D Har ingen aning vart den finns jag har då aldrig hittat en så krokig väg om det nu inte vart en grusväg förstås;)
:D

Jag tar utmaningen Gabor. ;)
Du och jag på Hälla ring i sommar...:tummenupp

SGM

Det där med stoppkloss har vi avhandlat i annan tråd. Det är INGEN som är stoppkloss, man kör olika fort och väntar in varann vid vägbyten och så, just bara för att alla ska kunna få hänga med.

Det kan kanske bli lite svårt. :näsblod

Last edited:

Ahh äntligen lite ridderlighet för motard/grusbus:D Läs om vad jag skrev så ser du att jag skrev väg och inte gokartbana:D Tror det skulle gå illa att haka på er driftare på en sån bana:)

Ahh äntligen lite ridderlighet för motard/grusbus:D Läs om vad jag skrev så ser du att jag skrev väg och inte gokartbana:D Tror det skulle gå illa att haka på er driftare på en sån bana:)

Kommunal väg tävlar vi inte på Gabor...;)

Hade det varit från Köping hade man förstått tiden, straxt under..då ansträngde man sig inte så farligt heller, men vettigt nej!..MEN dessa dumheter är det slut på nu :fakta
[

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...