Tjäna 500kr!

Gixxer_750

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Yamaha R6
Någon händig/erfaren som kan ta bort min 25kW strypning i min R6:a då jag är förbannat trött på den och jag själv är osäker på hur det ska göras.

Strypningen består av trottelstopp och strypning i insuget.. har bilder och beskrivning på det om så önskas!

Tack på förhand

Jakob

haha om ändå "pappa" skulle vara så snäll.. nej du.. mellan 800-1000 får jag betala om jag lämnar in den så

trottelstopp är väl bara nåt som stoppar gaswiren från att gå hela vägen och insugsstrypning är väl i allmänhet bara en gummiring eller nåt sånt i början av insuget, kan väl inte vara så svårt att lokalisera och plocka bort själv?;)

vill inte riskera att ta sönder hela skiten.. min ekonomi täcker inte något sånt, skulle jag vågat testa skulle jag inte frågat detta så! Någon som kan ställa upp?

vill inte riskera att ta sönder hela skiten.. min ekonomi täcker inte något sånt, skulle jag vågat testa skulle jag inte frågat detta så! Någon som kan ställa upp?

Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig om du hellre vill det.

Men prova själv. :) bryggan är enkel att lyfta loss.. typ 2 skruvar bara.
Dessutom lär du dig något på köpet. :tummenupp

Hade du bott nära Halmstad så hade vi nog fixat det snabbt :tummenupp

Tack, Men jag vill ju helst att någon hjälper mig.. men jag assisterar ju gärna eller åtminstone så jag se hur det ska gå till!

Hade du bott närmare sthlm som sagt, hade jag nog kunna hjälpa dig...

Låter bra.. hittar jag ingen här får jag lämna in den.. ett par hundra lappar dyrare men ville ju helst se hur det gick till..

det är skitlätt, släta brickor i insuget o ett par klackar som stoppar trottlarna.
men det är lite skruva, tank o luftburk måste bort

Precis, som wiking säger.

Har du inte tummen mitt i handen och om huvudet är iallafall lite skarpt så fixar du det utan problem.

Jag skulle ju lätt göra det om jag vågade.. men jag har varit nere och kollat och allt men det känns otryggt.. som sagt tänker jag fortfarande inte ge mig på det själv och ingen jag känner har någon erfarenhet heller.. så någon annan? :gnissla

folk verkar inte fatta att killen vill ha hjälp, han han trott att han kunde fixa det själv så han han ju aldrig frågat!:huvet

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back