Tisdagstur 19 Juni

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Då var det dags för TisdagsTur igen

Denna gången & kommande 4-5 TT's så kommer jag inte att kunna delta, då jag träffade Bambi på senaste TT'n. Dock så kommer jag nog att dyka upp på sv iaf, så ni som vill ha glass, slå en pling :D

Men Som vanligt blir det ca: 15 mil av slingriga vägar, ett par stopp, med chans att både tanka & att fylla på vätskereserven.
Men kom gärna fulltankade, för planerna kan ändras.
Blir det många som dyker upp, så delar vi upp körningen i 2 grupper, då alla ska kunna hänga med på våra körningar

Regnar det, så spelar vi playstation istället :yoparty

Samling på posörstället Nr 1 STRANDVÄGEN

Har du inte kört med oss tidigare, så var vänlig att läs DETTA

kv.jpg

radaranim2.gif

Last edited:
Vädret skall bli lite si o så.... :-s

Verkar som ni kört förra rutten ofta. Något alternativ, fria förslag?

Vädret skall bli lite si o så.... :-s

Verkar som ni kört förra rutten ofta. Något alternativ, fria förslag?
Jag har ett förslag, kanske inte så TT-aktigt men det kan vara värt att tänka på vår dödlighet ibland.

Vet inte om alla sett det men för några veckor sen omkom en 18-årig kille vid namn Kristoffer i en krock med en bil i närheten av Skivarp. Hans nick här på SH var/är stoooffe.

Han var, enligt hans kompisars berättelser, en sån där som vi andra är. En riktig hojtok och han körde väl som de flesta av oss gör. Dock tog livet slut helt plötsligt och vi miste en hojbroder, familjen miste en son och bror och livet förändrades för alltid.

Jag träffade själv stoooffe på några MCK Vilseturer och skulle utan tvekan kört för hans minne imorgon om jag inte varit i Lissabon och jobbat.

Har lovat både flames, här på forumet och Mats, Kristoffers pappa, att försöka hjälpa till så gott det går att informera om kortegen.

Hallå på er.
Vi träffas den 19/6 kl 18.00 vid Eliassons Livs i Stockamöllan, kommer ni lite senare så kör upp till Still/Stocka. Vi blir tvungna att hålla minnesG-tjänsten i Stocka. Sen kommer Stoffes mamma och pappa leda oss ner till Skivarp

Här är tråden om själva händelsen:

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=157317

Här är lite mer från stoooffes kompisar:

http://www.pixbox.se/usr_show_id74605_page0_order1.html

Kommer ej.................som vanligt.
Laddningsregulatorn fick mig att stå still på motorvägen en bra stund häromdan.
Ny beställd.

Jag har ett förslag, kanske inte så TT-aktigt men det kan vara värt att tänka på vår dödlighet ibland.

Jag kände varken Patrik eller Stoffe, men förstår att många av er här gjorde. Det berör mig att se er sorg och jag kör gärna i en kortege. Gazza kan man göra när som annars...

Jag dyker också... och vi brukar säga, att den som vågar avstå ett dyk för att det inte känns bra, lever också kvar för att göra fler dyk.

Inte nog med att dagen sammanfaller med kortegen. På väg hem höll en hjort eller rådjur (stort som f-n) på att ställa till det för mig och Wonder W. Förra tisdagen pratade vi om händelsen och senare på kvällen klipper just WW ett...

Sånt får en att fundera lite extra ibland...

-Vill ni övriga från ROH gaza eller köra med i kortegen?
Jag vill köra hoj. Det får jag göra vilket som...:)

Jag kände inte heller Stoooffe men kan visst tänka mig att köra, hur gör ni andra??? Tråden verkar död denna veckan...??

Jag har fått förhinder och kan inte komma med ikväll.

Se till att hålla er på hjulen, ni som kör idag. :)

har insett att jag inte hinner ner till sydskåne i tid men jag och gubben kommer till tt:n sen får vi se vad som händer

Inga däck på Tillern förrän i morgon, o jag känner inte för att skaka fram på XRn idag.

Ses nästa vecka istället :hej

Visst blev det en liten runda :D

Inga bambi, mooseheads eller annat vilt påträffades (om man inte räknar med en galen bonde :finger )

Tyvärr blev det inga "goa" bilder men dessa kan jag bjuda på.

Bifogat

• DSC00069_small.JPG
    DSC00069_small.JPG
    116.4 KB · Visningar: 70
  • DSC00070_small.JPG
    DSC00070_small.JPG
    90.2 KB · Visningar: 78
Nä den ville inte vara med på bild....men var det inte något i stil med den på bilden nedan :D

Bifogat

• 47791.jpg
    47791.jpg
    108.7 KB · Visningar: 31
*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back