Tipsa mig om ösig metal att lyssna på under joggingturen

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
När jag är ute och motionskutar så lyssnar jag på musik för att mecka upp en hyffsat hög adrenalinnivå så att jag orkar lite mer och nu behöver jag lite tips på bra hård metall och hardcore punk som kan funka i lurarna. Det får inte vara musik som helt plötsligt går över i ett treminuters mellanspel med softade synth-tongångar, det måste vara stenkrossarmusik hela tiden, men den får gärna variera sig lite under låtarnas gång (alltså går norsk black metal och liknande bort, för det är ju mer av ett konstant lågintensivt malande).

Det jag kör just nu är typ Entombed, In Flames, tidiga Morbid Angels, en smula Biohazard, Rage against the Machine, Black Flag och sen är det i princip slut. Jag har grymt dålig fantasi, så hjälp mig med tips!

Vad lyssnar ni på när ni tränar?

sgtpepper skrev:
2065185 När jag är ute och motionskutar så lyssnar jag på musik för att mecka upp en hyffsat hög adrenalinnivå så att jag orkar lite mer och nu behöver jag lite tips på bra hård metall och hardcore punk som kan funka i lurarna. Det får inte vara musik som helt plötsligt går över i ett treminuters mellanspel med softade synth-tongångar, det måste vara stenkrossarmusik hela tiden, men den får gärna variera sig lite under låtarnas gång (alltså går norsk black metal och liknande bort, för det är ju mer av ett konstant lågintensivt malande).

Det jag kör just nu är typ Entombed, In Flames, tidiga Morbid Angels, en smula Biohazard, Rage against the Machine, Black Flag och sen är det i princip slut. Jag har grymt dålig fantasi, så hjälp mig med tips!

Disturbed's senaste tycker jag är riktigt bra.

Joe Schmoe skrev:
2065195 Disturbed's senaste tycker jag är riktigt bra.
Jag lyssnade lite på Disturbed alldeles nyss, men det lät lite för snällt tycker jag, men jag testar. Tack för tipset! :tummenupp

För ändamålet skulle jag testa Walls of Jericho med Helloween.

har man Rasied Fist (främst albumen Dedication, Ignoring the Guidelines och nya Sound of the Republic) så tar man sig fram snabbt som fan, och ens puls och adrenalinkick ökar automatiskt. :yoparty

sgtpepper skrev:
2065185 När jag är ute och motionskutar så lyssnar jag på musik för att mecka upp en hyffsat hög adrenalinnivå så att jag orkar lite mer och nu behöver jag lite tips på bra hård metall och hardcore punk som kan funka i lurarna. Det får inte vara musik som helt plötsligt går över i ett treminuters mellanspel med softade synth-tongångar, det måste vara stenkrossarmusik hela tiden, men den får gärna variera sig lite under låtarnas gång (alltså går norsk black metal och liknande bort, för det är ju mer av ett konstant lågintensivt malande).

kör pantera - fucking hostile på repeat

Variationsrik stenkrossarmusik beställd (utan inbördes ordning), varsågod.

Dry kill logic. (stenhårda)

Coal chamber.

Otep.

B-thong.

Mudvayne.

Drowning pool.

Mnemic.

Killswitch Engaged - The End of Heartache...den skivan alltså!!!
Måste lyssnas på! YEEAAAAAAWWWH!

Valfria låtar av Finntroll och Children of Bodom :tummenupp

Edit: Kanske lite för synthigt förresten...bra att man kan läsa.

Edit2: Fear Factory - Demanufacture

Last edited:
Många bra (förhoppningsvis ;)) tips! Jag ska testa av dom under kommande löprundor. Tror jag börjar med snabbåkas tips: Dry Kill Logic. Lyssnade på en provsnutt av deras skiva The Dead And Dreaming och den lät ju helt rätt, med hammrande trummor och krossande gitarrer! Stabilt! Jag blir nästan sugen på att ge mig ut och kuta en runda till! :)

Dagens löptur besjöngs av In Flames med skivan Soundtrack To Your Escape. Den funkade inte så bra, inte så mycket adrenalinpump tycker jag. Deras senaste skiva Come Clarity är klart löpvänligare för mig.

Albumet "Revolution Revolucion" med I'll Niño.
Kommer springa som fan...

Dom första Metallica-skivorna, dom två första System of a down, dom två första Slipknot.

TurboJugend skrev:
2065440 Dom första Metallica-skivorna, dom två första System of a down, dom två första Slipknot.

Vill inte verka taskig eller så, men lyssnar man redan på musik av schangern "metal" så har nog inte Metallica (12 miljoner plattor sålda) eller Slipknot(ett par miljoner) bara "passerat" förbi eller ?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti