Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lurch skrev:2676580Jag ska vara toastmaster på ett bröllop i sommar och tar gärna emot tips på hur jag kan göra festen lite roligare!
.
korvgubbe skrev:2685718
Jag genomled ett bröllop med typ tre timmar tal. En kille höll på i 25 minuter och han kände bara brudgummen genom en resa de gjort tillsammans tio år tidigare!![]()
Dr.Bike skrev:2686617Korta tal.
Inga tal MITT I VARMRÄTTEN!!!
I övrigt: Läs Korvgubbe
Sen: Ett garanterat sätt att få uppmärksamhet och respekt!
Jag var toastmaster på ett bröllop med ett par hundra gäster...Så vi körde ett practickal joke som nog folk minns än...
Vi lät en av killarna bli uppringd på mobil under mitt första anförande under inringningen...
Han pratar högljutt, och folk är verkligen irriterade. Han låtsas ignorera alltihop, ochjag som ju (som vanligt) går runt i auditoriet när jag talar sliter åt mig telefonen och drar den rätt i väggen! Skriker inte, men säger med hög stämma till killen: "Inga mobiltelefoner på det här brölloppet! fattaru?"
Jaja...pep killen, jag ska aldrig mer ringa när det är fest...
Att det var en gammal "tegelsten" som vi offrade gjorde bara saken bättre, för det sprutade delar!
Och man såg många som diskret stack ner händerna under borden och slog av sina telefoner
Sen kom spontana applåder från alla som hade blivit irriterade hehe...
Se bara till att vara bestämd men endå tänka på att ha kul. Det är ju inge kul och ha en på tok för stram toastmaster, speciellt inte på ett bröllop. Fast samtidigt måste du ju får folk dit dom ska i hyffsad ordning. Se till att folk som vill prata får tillfälle att göra det när folk lyssnar. Men du ska verkligen inte ha massvis med tal på raken, och be dom att inte prata alltför länge!
Talen ska helst tajmas så att eventuell serverings personal kan utföra sitt jobb. Helst inge tal när varmrätten är på väg ut eller står på bordet. Maten blir kall och det är inte speciellt trevligt varken för gäster eller dom som ordnat maten.
Jag har jobbat på en del bröllop och det är iaf några tips för att få det att flyta fint!
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |