Tips till er som tränar!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Jag jobbar ju med kost och träning och får ofta frågor om detta, idag blev jag tipsad om en ny (gratis)site som verkar vara väldigt bra om man vill få överblick!

Gå in och regga er härTräningsguiden så skriver ni i hur ni tränar dag för dag(typ träningsdagbok) och i rutan"övrigt" föreslår jag att ni skriver in hur ni ätit.

Lägg sedan till alla vänner ni har tipsat detta omoch därmed kommer man åt varandras böcker och kan jämföra och tipsa osv... Dessutom blir man klassifierad efter nuvarande status, allt från "Tröttfink" till elit. :)

Det som krävs är ju att man verkligen tar 5 minuter efter varje pass och skriver in, ska bli kul att följa utvecklingen tycker jag! :tummenupp

//Kongo

Last edited:
Perfa! Skall provas omg :tummenupp

Har dragit igång med träningen efter ett lite för långt uppehåll (ca 7 mån) och det har ju satt sina spår :gnissla

Kongo skrev:
Jag jobbar ju med kost och träning och får ofta frågor om detta, idag blev jag tipsad om en ny (gratis)site som verkar vara väldigt bra om man vill få överblick!

Gå in och regga er härTräningsguiden så skriver ni i hur ni tränar dag för dag(typ träningsdagbok) och i rutan"övrigt" föreslår jag att ni skriver in hur ni ätit.

*** Gjort!!!!

Träna?

Jag känner på mig att jag skulle bli sköfink direkt, orkar få det konstaterat.

Hmm va lite skumt att fylla i, men med mitt nuvarande träningsprogram så hamnar jag i facket "Elit-motionär"

Receptet:
Snabba promenader (ca 30 min) mån-fredag, ibland lördag.
Gym 3 dgr i veckan (ca 60-80 min)

Har slutat röka i onsdags (25 jan), igen.... :gnissla tungt men träningen motiverar mej :tummenupp

crashtestdummy skrev:
lönnfet slöfink fanns inte va?? isf kan jag tänka mig att vara med :)
Ha, ha :lol Kanske går att lägga till?
Upptäckte däremo6t till mitt stora förtret att jag inte kommer åt "mina vänners" dagböcker.. ville ju detr så man kan tipsa osv.... jaja, bra iaf!

Upptäckte däremot till mitt stora förtret att jag inte kommer åt "mina vänners" dagböcker.. ville ju det så man kan tipsa osv.... jaja, bra iaf![/QUOTE]

Stoppsladd skrev:
Hmm va lite skumt att fylla i, men med mitt nuvarande träningsprogram så hamnar jag i facket "Elit-motionär"

Receptet:
Snabba promenader (ca 30 min) mån-fredag, ibland lördag.
Gym 3 dgr i veckan (ca 60-80 min)

Har slutat röka i onsdags (25 jan), igen.... :gnissla tungt men träningen motiverar mej :tummenupp
Du ska ju bara fylla i EFTER dina pass, inte hur det ska se ut som det är tänkt att bli! Då först kommer du att ha riktig nytta av det, skriv i ALLT du/ni stoppar i er under en dag också, då blir det kanske lättare att låta bli den där kakan till kaffet :rolleyes:

Last edited:
Ett annat alternativ är www.shapelink.se. som jag har använt länge.

Håller med dig Kongo om att det blir lite roligare....och man ser vad man gjort och inte gjort......

Kongo skrev:
Du ska ju bara fylla i EFTER dina pass, inte hur det ska se ut som det är tänkt att bli! Då först kommer du att ha riktig nytta av det, skriv i ALLT du/ni stoppar i er under en dag också, då blir det kanske lättare att låta bli den där kakan till kaffet :rolleyes:

Det var ju det jag gjorde. Fyllde i dom senaste veckornas träningspass som jag avverkat. :va

Hade bara råkat fylla i mina promenader för några dagar framåt, tog bort dom men det förändrade inget.

Frågan är ju om man vid tex hantelkörning eller liknande övningar ska lägga ihop vikten när man fyller i eller om man bara ska fylla i den vikt som man använder på hantlarna/ maskinen?

Last edited:
@Kongo

Ok sitter o klurar med alternativen...kör crosstrainer (elips grejen) men hittar inte den som alternativ. ARGH!! Kanske bara är jag som inte fattar svenska längre :hihi

(fyllde i cirkel träning..men det är ngt annat va?)

Last edited by a moderator:
Nursey skrev:
Ok sitter o klurar med alternativen...kör crosstrainer (elips grejen) men hittar inte den som alternativ. ARGH!! Kanske bara är jag som inte fattar svenska längre :hihi

(fyllde i cirkel träning..men det är ngt annat va?)
Crosstrainer är ju cardio, skriv det och hur många miunuter du körde bara :tummenupp

Stoppsladd skrev:
Frågan är ju om man vid tex hantelkörning eller liknande övningar ska lägga ihop vikten när man fyller i eller om man bara ska fylla i den vikt som man använder på hantlarna/ maskinen?
Kör du med t.ex 2okg:s hantlar så skriver du det i fältet för KG, sen hur många reps det blev, i rätt antal set, t.ex 10x20, 12x20, 9x20, alltså INTE plussa ihop

Måste komma med lite kritik nu när jag använt den ett tag, Hur kan det komma sig att jag får mer "TGV" för att gå till gymet i 30 min än själva träningspasset? Skrev låg intensivitet, men fick ändå mer för promenaden än för ett TUNGT armpass :va

Den ger nästan inga poäng för styrketräning, bara för Cardio... Undrar om de tror att man bara rycker lite i grejorna ... :rolleyes:

Äh, man får väl helt enkelt skita i poängen man får och använda statistiken och dagboksfunktionen bara

Kongo skrev:
Måste komma med lite kritik nu när jag använt den ett tag, Hur kan det komma sig att jag får mer "TGV" för att gå till gymet i 30 min än själva träningspasset? Skrev låg intensivitet, men fick ändå mer för promenaden än för ett TUNGT armpass :va

Den ger nästan inga poäng för styrketräning, bara för Cardio... Undrar om de tror att man bara rycker lite i grejorna ... :rolleyes:

Äh, man får väl helt enkelt skita i poängen man får och använda statistiken och dagboksfunktionen bara

Har märkt att tiden verkar vara väldigt avgörande. Man kan ju sitta och fylla i allt man tränat och få ganska lite poäng, sen lägger man på tex 10 min då åker poängen plötsligt upp ?

Skumt men som du säger man får väl använda det som dagbok.

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa