Tips till er som ska vinterförvara.

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Det ultimata tipset till er som ska ställa in hojen för vintern. skruva av oljepåfylningspluggen o starta motorn.. låt gå ca 1 min o TaDa :3freak nu behöver du inte smörja något på hojen o den kommer garanterat inte rosta.
Detta tips har jag endast testat på en ktm 525 men funkar säket bra på andra hojar oxå.

Och ett tips till er som inte ska vinterförvara: Tänk på att skruva på pluggen igen när ni fyllt på olja..annars kan ni lika gärna ställa in för vintern :)

chukabowa skrev:
Det ultimata tipset till er som ska ställa in hojen för vintern. skruva av oljepåfylningspluggen o starta motorn.. låt gå ca 1 min o TaDa :3freak nu behöver du inte smörja något på hojen o den kommer garanterat inte rosta.
Detta tips har jag endast testat på en ktm 525 men funkar säket bra på andra hojar oxå.

Och ett tips till er som inte ska vinterförvara: Tänk på att skruva på pluggen igen när ni fyllt på olja..annars kan ni lika gärna ställa in för vintern :)

hahaha, visst är det kul. Har gjort samma i lägenheten men jag skulle bara kicka runt ett varv resulterade oljefläckar på tapeter, flickvännens DK-väska, etc

Man lär sig något varje dag...

chukabowa skrev:
jo det e skoj. ser redan fram emot att tvätta den imorron :banana

Det är kul att vårda sina saker tvättade hojen i fredags tog ett par timmar och mina stövlar tog säkert två timmar, men nu är både motarden och stövlarna som nya

chukabowa skrev:

har gjort det nu,men ska oljefiltret sitta i?, polaren sa att man skulle vända det ut å in för att besparar det under vintern :va
tipps: jag satte en glassbytta under hojen så det stänkte inte så mycket!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT