Tips på vintersemester med barnen där det är varmt..

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Försöker komma på någon bra vintersemester med familjen till vintern. Vill åka dit det är varmt med varmt menar jag en dagtempratur som är över 24 grader. Har varit i hela norra afrika samt kanarieöarna där är det inte tillräckligt varmt heller. Thailand väger ju tungt men har redan varit i Phuket och Krabi samt överallt i USA. Vill gärna hålla mig under 50 tkr om det blir charter.

Har ni några tips barnen är 4 & 7 år och ska kunna ha kul?

Precis, sydamerika borde ligga bra till då... Mexico eller Brasilien.
Vi var en sväng till Pipa vid Natal (Brasilien) och det var supernice, vet dock inte hur det är för barn då vi valde en anläggning med miniminålder 13 just för att slippa barn. (frun var gravid med vår första då)

Tänker jag fel om Kroatien är "tillräckligt varmt" för dig? Verkar poppis för barnfamiljer iaf. :)
Chile eller Brasilien kanske? Fast priset kanske skenar iväg om man ska till Sydamerika.

Tänker jag fel om Kroatien är "tillräckligt varmt" för dig?.

Kroatien är väl inte så där väldigt varmt på vinterhalvåret?

Själv är däremot sugen på Kroatien eller Bulgarien eller motsvarande till nästa gång eftersom resekassan är tom och om jag förstått det rätt får man väl rätt mycket för pengarna i dessa länder?!

Kroatien är väl inte så där väldigt varmt på vinterhalvåret?

Själv är däremot sugen på Kroatien eller Bulgarien eller motsvarande till nästa gång eftersom resekassan är tom och om jag förstått det rätt får man väl rätt mycket för pengarna i dessa länder?!

Jahaaaa, jag missade att det skulle vara under vintern... :rodnar Ja pengarna räcker långt där. :)

Brasilien låter bra förutom hotellet hur tror du det är för barn? Dvs stränderna ut och äta samt trafiken.

Brasilien låter bra förutom hotellet hur tror du det är för barn? Dvs stränderna ut och äta samt trafiken.

Nu har ju brasilien ett naturreservat stort som europa ungefär... så nog lär du väl hitta något hotell som passar också. ;)
Men där vi var så fanns det stora hotellkomplex passande för barnfamiljer också men vi valde något bungalovliknande en bit bort med "barnförbud" just för att slippa dem på just den här semestern. Behöver jag nämna att spa-avdelningen var större än resten av hotellets område. :D

Har du varit i Phuket och Krabi så har du inte varit de delar av Thailand som faktiskt är jäkligt fina och där även befolkningen är trevlig. Håll dig till östkusten eller uppåt i landet men sistnämnda åker man inte till med ungar kanske. Men väl Koh chang, Koh panghan och dylikt, Krabi framstår som en jävligt dålig resa efter det.
Eller varför inte Vietnam? Har inte själv varit där men har kollat på det en hel del och överväger att dra dit istället för Thailand nästa vintersemester.

Nu är jag ju partisk men kanske Sri Lanka? Den sydvästra delen har torka/värme från december till mars, så varmt är där minst sagt. Galle och Bentota är fina turistorter om det är det ni är ute efter. Just för ungarna vet jag inte riktigt vad du är ute efter men minns att det var en rätt häftig upplevelse att se bland annat Pinnawalas "elefantbarnhem". Är det inte straden som lockar så rekommenderar jag istället Nuwara Eliya och Kandy :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park