Tips på välkomstdrink/bål vid poolparty.

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
K8 blå/vit
Det börjar att dra ihop sig för vårt årliga poolparty som jag och tjejen anordnar men nu tänkte vi byta ut våran vanliga bål som vi haft i ett antal år.
Så vi behöver förslag på nya grejer.
Det bör väl vara nåt som hör till sommaren, så kom igen nu med förslag/recept på era hemligheter.:)

Gimlet är en läskande men lite bortglömd välkomstdrink som jag tycker är perfekt på brygg- eller trädgårdsfester

Ok,låter bra men det säger mig inget tyvärr.:confused:

Det är en över 100 år gammal gin-drink från Royal Navy. Rätt vanlig i gamla Hollywood filmer . Man blandar hälften Roses Lime och hälften gin. Man serverar den ofta på små glas med en isbit i om ngn vill ha. Snyggast är en tillbrinkare med färdigblandad kyld gimlet, på bricka med is och istång samt små glas. Prova själv en varm dag, den är läskande och godare än man tror.
Lite Pringles är toppen till.

gimlet.thumbnail.jpg

Eller varför inte en gammal hederlig vattenmelon-bål? Bara börja karva ur en melon och fylla med en jävla massa sprit och liiiiite fruktsoda och nåt mer sliskigt. Givetvis frysta jordgubbar/melonbitar och lite lime-skivor. Inget går upp emot att sitta och käka spritdränkta melonbitar tills man stupar :tummenupp

Jag har letat ihjäl mig efter en bål jag fick grymt bra kritik för på en nyårsfest. Den var gjord på Absolut Ruby Red och receptet tror jag var från systembolaget men jag hittar det inte....

Kolla recept på Systembolaget.se, Absolut.com eller Dricka.se.

Det finns nån jättegod sommarbål med hallon och mynta (tror jag) på Ica´s hemsida.

Vargtass!

Släpp ner ett lingon i dunken, ställ gärna dunken i skuggan, klart.

Finsk sommarsoppa = Hembränt i en blommig djup tallrik.

Seriöst så kan man blanda 30/70 Martini Bianco/7up(eller Sprite) till det serverar man strimlad gurka med lite citron och en skål nötter. Billig drink och passar perfekt i sommarvärmen. Haka på en snittad skiva citron på glaskanten och pilla i ett drinkparaply. Great success! :tummenupp

-Flädersaft Light (light dödar spritsmak bra om du vill fylla dina gäster)
-Vodka
-Vatten/Kolsyrat vatten
-Lime och kanske en skvätt rosers lime.

Is. Mycket is.

Nam-nam

Bacardi med hallon smak (Razz?), 7-up, och frusna hallon.

Snabbt, smidigt, gott och man kan slänga ihop en tillbringare på 3 minuter om det skulle ta slut. Blandas 30/70 eller efter smak.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back