Tips på trådlös (hem)telefon

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tjena, min gamla Siemens håller på att ge upp (egentligen bara batteriet) så jag funderar på att fixa en ny.

Nån som har tips på en liten och snygg telefon. Gärna med möjlighet till headset och att man kan ladda telefonen separat från basstationen. Min gamla står sig nog bra och är riktigt liten men färgskärm, separat laddare och lite roligare ringsignaler skulle kunna göra att jag fixar en ny istället. Obs! Jag gillar Siemens så om nån har tips på en lur från dem som jag missat - meddela!

Jag tyckte att Siemens Gigaset SL55 verkade ultimat men den fick dåliga recensioner på Pricerunner för kass knappsats m.m.

Edit: just ja, om man kan köra Skype via luren är det ännu bättre. Den här kunde det med en USB-pryl.

gigaset_sl55x_lsw.jpg

Tacksam för tips!

Last edited:
Mobiltelefon heter det praktiska svaret. varför ha ett hem nr? man är ju bara hemma när man sover... :)

jag hade en sån där usb tele till datorn o ringde skajp men det var ingen som hade skajp så la ner det he he...

varför ska du ha färgskärm på en tele? du ska ringa, inte se på film...? :arsele

var det inte du som ville köpa en dammsugare med typ Extra allt dvs en vanlig damsugare för några hundralappar på ica dög inte alls... :)

:D :D

Last edited:
Jag vet. Den samlar mest damm. Jag ringer gratis överallt med jobbmobilen via Vodaphone/Telenor och polarna ringer för det mesta till det 08-nummer som är kopplat till den. Har inte lyckats ta steget än så jag har fortfarande ett hemnummer via ComHem också.

smallsocks skrev:
2471174 Mobiltelefon heter det praktiska svaret. varför ha ett hem nr? man är ju bara hemma när man sover... :)

jag hade en sån där usb tele till datorn o ringde skajp men det var ingen som hade skajp så la ner det he he...

Exakt, det var jag som köpte snabledrake! Är man prylbög så är det svårt att sluta :tungan Måste gå på avvänjning...

smallsocks skrev:
2471174
varför ska du ha färgskärm på en tele? du ska ringa, inte se på film...? :arsele

var det inte du som ville köpa en dammsugare med typ Extra allt dvs en vanlig damsugare för några hundralappar på ica dög inte alls... :)

Last edited:
Nicke skrev:
2471181 Jag vet. Den samlar mest damm.

Exakt, det var jag som köpte snabledrake! Är man prylbög så är det svårt att sluta :tungan Måste gå på avvänjning...

svårtolkat, vad samlar damm? usb telen, eller ditt hemnr? eller själva telefonen? Explain please :arsele

Mm faktiskt... Inte bra det där, tjejerna kommer inte flockas direkt... :)

du är sån som går runt 8 timmar för att handla ett paket mjölk va?

Haha, hemluren alltså. Nja, går jag på stan är jag på "mission" och handlar järnet. Brukar alltid göra noga koll på teknikprylar dock. En telefon ska man ju förhoppningsvis dras med några år så då får den helst vara bra. Ingen Doro/Kendo/United-märkeskille direkt... Nu är jag hemma pga operation och extremt uttråkad och less på att telefonen dör hela tiden.

smallsocks skrev:
2471189 svårtolkat, vad samlar damm? usb telen, eller ditt hemnr? eller själva telefonen? Explain please :arsele

Mm faktiskt... Inte bra det där, tjejerna kommer inte flockas direkt... :)

du är sån som går runt 8 timmar för att handla ett paket mjölk va?

Och ge fan att spamma i min tråd! :arsele

Last edited:
Siemens Gigaset SL1
Den har separat laddare med och det finns ett ypperligt headset till

Jag kör med det på jobbet.

Bra tips! Den verkar ha hängt med ett tag. Några klagar på burkigt ljud och andra inte... Den var ju inte så värst dyr heller. 800-900 bagis som det ser ut.

piece skrev:
2471205 Siemens Gigaset SL1
Den har separat laddare med och det finns ett ypperligt headset till

Jag kör med det på jobbet.

Nicke skrev:
2471195
Och ge fan att spamma i min tråd! :arsele

fan du upptäckte min avsikt... :tummenupp

Nicke skrev:
2471221 Bra tips! Den verkar ha hängt med ett tag. Några klagar på burkigt ljud och andra inte... Den var ju inte så värst dyr heller. 800-900 bagis som det ser ut.

för billigt för en prylgay...

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla