Tips på sporthoj?

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
Aprilia Tuono Factory
Hejsan. nu till våren som kommer hade jag tänkt ta begränsat a-kort.
och då måste man såklart ha en ny hoj:tummenupp

någon som har nått tips på en sporthoj för runt 30-50 tusen och helst efter 00.
lite sugen på honda cbr 600, gixxer 750 eller kawasaki zx6r.

och kanske några ord om försäkringar och kvalite och sånnt..

Tack på förhand :)

Hade en R6 -05 (dock ostrypt) men det var en otroligt rolig och grymt lättkörd hoj. Så jag hade satsat på en sån ;-) Lycka till !

r6, gsxr o är en utav dem roligare, jag tyckte ej om cbr 600, inte så jävla snygg, en 750 01 02 e rätt ok r6 03 helt ok

Har en CBR 600rr -03 till salu!

Prislappen är varierande beroende på vilket skick du vill ha den i :tummenupp

Skicka PM om intresse finns...

kolla försäkring osså, det med att försäkring blir billigare om den är strypt har slutat gälla för de flesta bolagen, min kusin som har a kort begränsad köpte en r6 99 ströp den osv ringde bolagen men ingen kör med den försäkringspremien längre

För 50k kan du välja o vraka bland de flesta halvnya sporthojar. Jag förstår det som att du vill ha en 600:a och ingen literhoj? Alla japanare håller hög kvalité, se till att välja ett välvårdat ex bara. Provkör och känn vilken du sitter bäst på och trivs mest med. Märke spelar mindre roll utan gå på den du tycker är snyggast och sitter bra på. Alla sporthojar är dyra i försäkring så det är nog inten större skillnad där. Möjligtvis kan man få lite olika dealer så som märkesförsäkringar för vissa märken men i slutänden blir det dyrt för dig i vilket fall om du vill ha en helförsäkring och nyare hoj.

Jäklar, tack för alla snabba och bra svar :) får ringa runt på lite annonser och prova olika hojar då. och vill ha en 600 eller 750 då det känns som att litermaskinerna är lite för stor för att börja med.

men tack för alla svar :) fortsätt gärna skicka in för / nackdelar med olika hojjar så man vet lite. barnsjukdommar, vanliga fel med dom och vad man bör kolla om man är och tittar på en.

ingen som har försäkrings priser ? förväntar mig inga exakta.. men om det ligger runt 10.000 eller 100.000 ?

ingen som har försäkrings priser ? förväntar mig inga exakta.. men om det ligger runt 10.000 eller 100.000 ?
Jodå, dom kallas försäkringsbolag, dom har alla priser. Det finns hundratals trådar om det, och slutsatsen är: Ring runt och fråga! Jag har en Gixxer 750, som jag har blivit erbjuden premier på mellan ca 7000 och 65000kr för! :jisses Och det bolag som var billigast nu var inte billigast på förra hojen!
Och priset styrs ju av om du vill ha trafik, del eller hel-försäkring också...

Okej, tack så mycket, får ringa runt och höra lite när jag kommit på vad det är för hoj jag tänker köpa. :)

Okej, tack så mycket, får ringa runt och höra lite när jag kommit på vad det är för hoj jag tänker köpa. :)

Förslagsvis före du bestämmer dig, försäkringen fick mig att välja Honda eftersom dom har en förmånlig märkesförsäkring.

Känns inte som att jag vill basera mitt hojköp på försäkringspriser, men vill självklart hitta en billig försäkring när jag väl bestämmt mig.. efterssom det varierade 7000-65000kr på olika bolag.

600 verkar vara dyrare o försäkra en liter hojarna. Men jag e 23 o ringde istort sätt alla bolag på min r6a 05 o det billigaste priset jag fick svimma jag nästan av... hade halv försäkrat o fick betala minst 2500 i månaden....

de hojjar du är intresserade av, be om att få reg.nr och sen utifrån det, ringa runt till försäkringsbolagen och kolla vad det kostar.

hittade faktiskt den annonsen på blocket tidigare idag.. fördelen med Triumph är väl att man får märkesförsäkring och kan därav få en ganska billig..

hittade faktiskt den annonsen på blocket tidigare idag.. fördelen med Triumph är väl att man får märkesförsäkring och kan därav få en ganska billig..

Kolla självriskerna. Vet att Hondas IF försäkring har typ 25 000 i skaderisk för just sport, och även stöldrisken är på typ 10 000 kr den med om jag inte minns helt fel.

yamaha r6 03 1527 i månaden för mej och den är bara halvfõrsäkrad och står på året om, självrisken ligger på 6000 om ja inte har fel.. trygghansa är den fõrsäkrad på

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage