Tips på sporthoj? Maxpris runt 35kkr.

Spajjjs

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2008
Hoj
Ingen
Sålde min Yamaha Xj600N i helgen så jag kollar nu efter ny hoj. Har bestämt mig för en sporthoj med kåpor. Visst bör man kunna få en fin hoj från runt år 99-00 för 35000kr? Har tänkt mig runt 600-750 kubik.

Har sneglat lite åt Suzuki GSX-R, Honda CBR och lite åt Triumph TT600/Daytona.

Någon som kan ge lite tips och så mellan dessa modeller? Erfarenheter?

Tack på förhand!
Mvh Daniel

R1 är rackarns rolig och man får massor för pengarna.

Köp min =)

Jag är 25, bor i Göteborg centrum och betalar 5335:- helförsäkrat, avställbar försäkring :tummenupp

Tyvärr brukar alla sporthojar, även 600 bli dyra att försäkra.

Billigt blir det inte oavsett,, men har kollat upp modellerna ovan för skojs skull och fått premier runt 14-17000:-/år i helförsäkring (Triumph var ännu billigare). Kan inte tänka mig att en R1 hamnar i de regionerna.

Billigt blir det inte oavsett,, men har kollat upp modellerna ovan för skojs skull och fått premier runt 14-17000:-/år i helförsäkring (Triumph var ännu billigare). Kan inte tänka mig att en R1 hamnar i de regionerna.

Triumph sprint st 00-01 borde du få loss för de pengarna. Är väl mer sporttourer men räcker till med ca 120hästar på rätt få kilo. Personligen gillar inte jag designen.

Köp min =)

Jag är 25, bor i Göteborg centrum och betalar 5335:- helförsäkrat, avställbar försäkring :tummenupp

Oj, det var ju helt galet billigt med tanke på ålder och vart du bor. Grattis :tummenupp

Leta på rätt Aprilia RSV Mille, superhoj för pengarna, och förmodligen bland de vettigare att försäkra.

Gjensidige vill ha 7400:- hel helår för min R6:a, det är dock en helårsförsäkring. Det är en fjärdedel av vad många andra försäkringsbolag tar.

Kawa Zx9r kanske? Finns ett par fina på blocket nu.

Köp en gixxer från sent 90-tal, skit i helförsäkringen :)

Jag ger 6500/år i halv är under 30år och relativt nytt kort.

Sålänge du inte totalförstör hojjen år ett så tjänar du på en halv, på en så gammal/billig hoj.

Kastar in Yamaha Thunderace som förslag. Perfekt för många ändamål. Passar både på bana och för touring. Jag betalar ca 6600:- hel/hel.

Jag e jäkligt nöjd med min GSX 750F -99. Och med Banditgrenrör och K&N filter går den riktigt bra oxå!

Får du får under 30k och försäkringen e ett skämt.. 3700 hel/hel :)

Kastar in Yamaha Thunderace som förslag. Perfekt för många ändamål. Passar både på bana och för touring. Jag betalar ca 6600:- hel/hel.

Kan även lägga till thundercat som ett alternativ. Den är också relativt billig att försäkra och har en växel till. :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman